1 225 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Pintaviimeistely helmipaneleille??
Olen erikoistilannut sisäpaneelin keittiöön. Määrittelyssäni sanoin, että halusin samanlaisen pintaviimeistelyn kuin tavallisessa helmipontissa, jota käytetään samalla tavalla...
Joten kysymys on, mikä on tämän pintaviimeistely??
Olen ainakin saanut höylätyn pinnan, ja sehän ei tunnu ollenkaan samalta kuin "tavallinen" sisäpaneeli, eikö sen pitäisi olla hiottu???
Joten kysymys on, mikä on tämän pintaviimeistely??
Olen ainakin saanut höylätyn pinnan, ja sehän ei tunnu ollenkaan samalta kuin "tavallinen" sisäpaneeli, eikö sen pitäisi olla hiottu???
No, helmipontti on aina höylätty. Sehän on höyläterä, joka antaa profiilin. Tämä koskee käytännössä kaikkea muuta sisätilojen puutavaraa, kuten lattiat ja listat. Se on aina höylättyä. Hyvin höylätyn pinnan pitää olla niin sileä, että sitä tuskin tarvitsee hioa.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Se, mikä antaa pinnan, on luultavasti pellavaöljymaali tai mahdollisesti, jos haluaa olla hieman hienompi, munaöljytempera.
Ja tietenkin puun tulee olla höylätty.
Mutta mitä Arne999 oikeastaan tarkoittaa "hiotulla"? Himmeäksi tehty?
Ja tietenkin puun tulee olla höylätty.
Mutta mitä Arne999 oikeastaan tarkoittaa "hiotulla"? Himmeäksi tehty?
Ok.. ero on varmaan siinä, kuinka hyvin ne on höylätty... on aika iso ero tämän paneelin ja tavallisen valmiin paneelin välillä, erityisesti oksien ympärillä, missä helmipaneeli on miten suorana ja hienona tahansa... siksi luulin, että pintaa hiotaan sen jälkeen, kun se on höylätty
Joo, himmeäksi tehtyä niin, että se voidaan maalata hyvin + että saadaan pois vähän pieniä höylänreunoja
Ero syntyy puutavaran laadusta ja siitä, miten paneeli on höylätty (sis. terien terävyyden). Lopputyöstö täytyy tehdä itse, koska pintakäsittely voi vaihdella sen mukaan, millaisen pinnan haluaa saada. Jos esimerkiksi haluaa käsittelemättömän puupinnan, ainoastaan höyläys on sopiva vaihtoehto. Jos pintaa hioo, siitä tulee kuin sieni, joka imee likaa.
Klikkaa tästä vastataksesi