1 482 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Pilariperusta veranta.
Hei.
Aion aloittaa lomalla rakentamaan ulkohuonettani.
Kysymykseni koskee perustuksia, kuten otsikossa mainitaan.
Haluan mahdollisimman paljon välttää painekyllästetyn puun käyttöä, sillä talven seinien vaihdon jälkeen minulla on viha-rakkaussuhde painekyllästettyyn puuhun. Työskentelen höyläämöllä, joten minulla on melko hyvä pääsy käsittelemättömiin runkopuihin.
Mutta kysymys kuuluu.
Pitäisikö ulommat kantavat palkit kuitenkin olla painekyllästettyjä, koska ne ovat enemmän alttiina? Sisemmät runkopuut sijoitetaan joka tapauksessa ilmavasti ja katon alle?
Vai ajattelenko väärin?
Ja pitäisikö ne jotenkin suojata vielä enemmän? On huomioitava, että aion rakentaa myös pienen terassin koko ulkohuoneen ympärille.
Ehdotuksia/ajatuksia/mielipiteitä?
Ystävällisin terveisin
Andreas
Aion aloittaa lomalla rakentamaan ulkohuonettani.
Kysymykseni koskee perustuksia, kuten otsikossa mainitaan.
Haluan mahdollisimman paljon välttää painekyllästetyn puun käyttöä, sillä talven seinien vaihdon jälkeen minulla on viha-rakkaussuhde painekyllästettyyn puuhun. Työskentelen höyläämöllä, joten minulla on melko hyvä pääsy käsittelemättömiin runkopuihin.
Mutta kysymys kuuluu.
Pitäisikö ulommat kantavat palkit kuitenkin olla painekyllästettyjä, koska ne ovat enemmän alttiina? Sisemmät runkopuut sijoitetaan joka tapauksessa ilmavasti ja katon alle?
Vai ajattelenko väärin?
Ja pitäisikö ne jotenkin suojata vielä enemmän? On huomioitava, että aion rakentaa myös pienen terassin koko ulkohuoneen ympärille.
Ehdotuksia/ajatuksia/mielipiteitä?
Ystävällisin terveisin
Andreas
Kaikki riippuu todella paljon siitä, miten tarkalleen ottaen ulkotilan suunnittelu näyttää. Mutta yleisesti ottaen, jos ne eivät ole maassa kiinni, käyttäisin täysin tavallista runkopuuta.
Klikkaa tästä vastataksesi