Onko joku tietoinen, onko tämä mahdollista? Kaksikerroksinen talo, aukko noin 5 metriä, välipohja, joka lepää ulkoseinällä, joka pitää poistaa. Onko olemassa ratkaisuja, joilla voi välttää palkin asettamisen alakerran aukkoon?

J
Vähän tietoa tulevasta työstäsi
Valokuvat sekä piirustukset tämänhetkisestä rakenteesta, niin saat vastauksen

D dogpox sanoi:
Onko kenelläkään tietoa, onko tämä mahdollista? Kaksikerroksinen talo, aukko noin 5 metriä, välipohja lepää ulkoseinän päällä, joka aiotaan poistaa. Onko ratkaisuja välttää palkki avauksessa pohjakerroksessa?
Totta kai mahdollista,
Osallistuin kantavan kellariseinän purkamiseen muutama vuosi sitten, kun talonomistaja halusi myös laajentaa kellaria.

Se vahvistettiin HEA200-teräspalkilla, joka näkyy alla olevissa kuvissa. Jänneväli noin 6 m.
Se saatiin täysin sisällytettyä välipohjaan, koska sahasimme olemassa olevat lattianpalkit palkkiin, mikä näkyy hieman yläreunassa yhdessä kuvassa.

Tämä voi olla vaihtoehto, jos et halua näkyvää palkkia.

• Kuva esittää puretun kantavan seinän, jossa HEA200-teräsparrun ja jalkatukien avulla tehty tuki. Lattialla on tiili- ja betonimurskaa.
  • HEA200-teräspalkki, joka vahvistaa kellariseinän, näkyy osittain integroituna puisiin lattiajuoksuihin kellariprojektissa.
  • Kellarin rakennustyömaa, näkyy HEA200-teräspalkki, sorakasa ja tukirakenteet. Palkki on osa kantavan seinän poistoa ja lattian tukemista.
  • Kellaritila, jossa on vastavalettu betonilattia ja betoniharkkoseinä. Taustalla näkyy keltainen seinä, aukko toiseen huoneeseen ja rakennustyövälineitä.
  • Tykkään
kulle ja 1 muu
  • Laddar…
Luulen ymmärtäväni rakenteen, mutta ihmettelen onko tällainen palkki tarkoitettu käytettäväksi niin? Laskitteko lujuuden ja ne kuormat, jotka painavat palkkien väliin?

D dogpox sanoi:
Luulen ymmärtäväni rakenteen, mutta mietin, onko sellainen palkki tarkoitettu käytettäväksi näin? Laskitteko lujuuden ja niiden kuormien, jotka puristavat palkkien välillä?
Tässä tapauksessa konstruktööri teki yksityiskohtaisen piirustuksen tästä ratkaisusta. Joten olen täysin varma, että se tulee kestämään. Onhan periaatteessa vain lattian kuorma, joka rasittaa palkkia.
Tuloksena oli täysin jäykkä lattia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.