Hei!
Olen parhaillaan remontoimassa asuntoni eteistä ja huomaan jatkuvasti asioita, joita minun täytyy ottaa huomioon, kuten aloittelijana usein käy.

Nyt tapetit on revitty, reiät kitattu ja seinät hiottu, mutta huomaan, että todella vanhat kaapelit, jotka ovat pinnalla, on vaikea kitata/maalata alta. Ne ovat todella rumia ja haluaisin piilottaa ne. Luin jostain, että ne voi upottaa, mutta:

1. Miten teen sen ja mitä upottaminen tarkoittaa?
2. Kaapelit ovat luultavasti erittäin vanhoja, pitäisikö minun ottaa se huomioon?
3. Onko upottamisen lisäksi jotain muuta tapaa, joka voisi toimia?

Lähetän mukaan kuvan, jos siitä on apua.
Kiitollinen vastauksesta!! :love: Vanhoja sähköjohtoja kulkee seinän pinnalla kulmassa, seinässä näkyy halkeamia ja vanhaa maalia.

On olemassa ns. kaapelikanavia muovista, eivät kovin seksikkään näköisiä, mutta tekevät työn helpoksi sinulle.

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
On olemassa ns. kaapelikanavia muovista, eivät kovin seksikkään kauniita mutta tekevät työn sinulle helpoksi.
Googlasin ja se tekisi varmasti siitä 100 kertaa tyylikkäämmän kuin nyt ainakin! Vaikuttaa helpommalta kuin saumata (joka en vieläkään tiedä oikein, mitä se tarkoittaa tai miltä se näyttää)

Liitoksen tekeminen ei tule olemaan siistiä, liian paksut kaapelit.

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Saumaaminen ei tule olemaan siistiä, sillä kaapelit ovat liian paksuja.
Onni onnettomuudessa, koska se vaikuttaa monimutkaisemmalta kuin kaapelikanavat.

Että se näyttää siltä kuin se kuvassa tekee, johtuu varmaankin huolimattomasta (halvasta) sähköasennuksesta matkan varrella, missä johto on vain laitettu ulkopuolelle yrittämättä ratkaista sitä olemassa olevilla kaapelikanavilla tai luomalla uusia. Täytyy myöntää, että voi olla hankalaa tehdä siistejä ratkaisuja, jos vedetään uusi kaapeli, kun pintamateriaalit jne. ovat jo paikallaan, mutta myös, että se on usein oikeasti helpompaa kuin mitä jotkut haluavat myöntää. Pieniä töitä tehdessä kiinteä osa maksusta on usein tärkeämpi, ja sähköasentaja ansaitsee enemmän tekemällä työn mahdollisimman nopeasti, ja heilläkin täytyy saada katettua kulunsa.

* Kokemukseni siitä, että olen palkannut sähköasentajia, sanoo, että hyvä sellainen, tilanteessasi, usein upottaa uuden kaapelin seinään, ts. tekee ura seinään, johon kaapeli uponnetaan ja tasoitetaan sen jälkeen. Riippuu siitä, minkä tyyppinen seinä on, mutta usein sen voi melko helposti kaivaa esiin veitsellä tai vastaavalla.

Kuitenkin on varmasti niin, että on olemassa säädöksiä siitä, miten sellainen työ tulee tehdä, ja ennen kaikkea, millaista laitteistoa tulee käyttää, ts. kaapelityyppi, mahdollinen kaapelin suojaputki jne. Sellaista hyvä sähköasentaja tietää, ja jonka avulla hän voi ehdottaa siistiä mutta kustannustehokasta ratkaisua. Itse en tiedä, kuinka paljon sellaisia määräyksiä on olemassa tai ei ole, joten varmasti tarkistaisin sähköasentajalta. Olen kuitenkin tyyppi, joka valitsee maksaa/työskennellä ylimääräistä saadakseen siistejä, pitkäaikaisia ratkaisuja... Se ei ole aina oikein, kaikille.

• Tykkään
Husmysmusen
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.