Hej.
Har tänkt göra ett trappräcke enligt skissen nedan. De tre stolparna är 46mm i diameter och tillverkade i syrafast stål (SS2348). Tanken är att fräsa spår i dessa och sedan skjuta i glasskivorna, ev med en gummilist (slang motsv) mellan glas och stål. Glaset ska alltså inte vara fastskruvat eller likn utan endast klämmas fast.
Ovanpå detta (ej på bild) skruvas en överliggare som såklart bidrar med stadga.

Antar att lamellerat glas är ett måste? Vilken tjocklek behövs om man ser till både ev regler och konstruktionsmässigt? En klar svaghet är ju att glasen endast stabiliseras i sidorna.
Glaset måste hålla för en perfekt träff av en sladdande trehjuling eller hund.

Luonnos trapusäleiköstä, jossa on kolme ruostumattomasta teräksestä valmistettua tolppaa ja kaksi lasipaneelia sivusuunnassa kiinnitettynä.

Nån som har en uppfattning?

Voi olla vaikeaa ampua lasia + kumilistaa, siitä tulee byrålådefekti tai tulee olemaan hankalaa kuin perkele. Yleensä levyt puristetaan paikalleen. Tähän on valmiita kiinnikkeitä.

Soita esimerkiksi Fasadglasille tai jollekin muulle suuremmalle lasifirmalle, he auttavat myös lasin paksuuden kanssa.

3ple sanoi:
Oletan, että laminoitu lasi on välttämätön?
Kyllä, laminoitu lasi on välttämätön, jos sinulla on lapsia. Mutta se on suositeltavaa myös ilman lapsia.

Valmiit kiinnikkeet eivät ole ajankohtaisia. Mutta jos tarvitaan kiinnikkeitä, valmistan sellaisia. Kysymys on, riittääkö se kiinnitys, jonka olen ajatellut?
Mikä lasin paksuus tarvitaan? 7mm, 10mm?

Jos en täysin erehdy, et saa olla lasi-ikkunoita tai vastaavia alle 600 mm korkeudella ilman, että ne ovat laminoituja tai karkaistuja. En kuitenkaan tiedä, mitä säännökset sanovat, jos kotinikkari tekee sen itse kotona, mutta uudisrakennus ei saa hyväksyntää.
Terveisin: Torpalainen

Nyt alkaa olla ajankohtaista aloittaa kaiteen kanssa.
Olen katsellut ympäriinsä ja vaikuttaa siltä, että useimmat ostettavat "kitit" sisältävät 8,7 mm laminoitua lasia. Varmaankin käytän sitä. Ei kuitenkaan aivan ilmaista.
Sitten teen itse (työssä tehdyt) rosteriklipsit.

Varmaan tulee valmista minä viikkona tahansa :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.