4 214 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Pieni sisäänkäyntiporras lecaharkoilla
hei kaikki asiantuntijat! Aion rakentaa itselleni pienen sisäänkäynnin portaan kivestä. Maan ja oven välillä on 25 cm, ajattelin askelmaa, joka on 15 cm. Mielessäni käytän runkona Leca-harkkoja, jotka ovat 9 cm korkeita ja liimaan ne yhteen. Sitten ajattelin kiinnittää pihalaatat blokkejen ympärille kuin kehyksen ja kiven päälle. Kivet kiinnitän Lecablockihin ulkokäyttöön tarkoitetulla flex-fix:llä. Onko kokoontuneella asiantuntijalla mitään vastaväitteitä?
Flexfix on pääasiassa tarkoitettu klinkkereille/kaakeleille ja massiivirakenteille, joten en käyttäisi sitä. Leca vastaan leca voit käyttää kiviliimaa, jos haluat, se on nopeaa ja helppoa, mutta itse käytän yleensä muurauslaastia (on olemassa "ohutsaumalaasti", joka on hyvä, jos sinulla on kiviä ilman raudoitusaukkoa.)
Täydellistä! Miten kiinnittäisit pihalaatat lecaharkkojen päälle ja ympärille?anders07 sanoi:
Laasti käyttäisin minä, mutta kiviliima pitäisi myös toimia.
Yksi asia, johon sinun tulisi kiinnittää huomiota, on se, että vesi voi valua pois, joten leca-harkot eivät makaa läpimärkinä syksyllä ja voi jäätyä ja haljeta tai irrottaa päällystekiveä myöhemmin...
Yksi asia, johon sinun tulisi kiinnittää huomiota, on se, että vesi voi valua pois, joten leca-harkot eivät makaa läpimärkinä syksyllä ja voi jäätyä ja haljeta tai irrottaa päällystekiveä myöhemmin...
Sain sen tänään kasaan
Sain kasattua sen tänään ohuella laastilla, olen tyytyväinen. Toivottavasti vesi voi valua pois päin, talolta on kaato. Kiitos avusta!anders07 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi