hei kaikki asiantuntijat! Aion rakentaa itselleni pienen sisäänkäynnin portaan kivestä. Maan ja oven välillä on 25 cm, ajattelin askelmaa, joka on 15 cm. Mielessäni käytän runkona Leca-harkkoja, jotka ovat 9 cm korkeita ja liimaan ne yhteen. Sitten ajattelin kiinnittää pihalaatat blokkejen ympärille kuin kehyksen ja kiven päälle. Kivet kiinnitän Lecablockihin ulkokäyttöön tarkoitetulla flex-fix:llä. Onko kokoontuneella asiantuntijalla mitään vastaväitteitä?

Minkä päälle aiot laittaa lecastenen?

• Tykkään
gdsaren
  • Laddar…
Stefan N Stefan N sanoi:
Mihin aiot asettaa kevytsoraharkon?
Betonilaatat. Se on tehty kirjan mukaan kantavalla kerroksella-tärytyksellä-kivimurska-tärytyksellä-kivimurska-poistaa-asetettu laatat

Olen laittanut ensimmäisen kerroksen leca-laastilla betonilaattoihin, mutta vielä mieluummin poista betonilaatat ja valaa "perusta" portaille, muuten suunnitelmasi toimii sanoisin...

• Tykkään
gdsaren
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta! Mikä on parasta liittää yhteen Leca-kivet? Minulla on kotona fix, Flexfix. Toimiiko se vai pitäisikö käyttää liimaa tai laastia?

Flexfix on pääasiassa tarkoitettu klinkkereille/kaakeleille ja massiivirakenteille, joten en käyttäisi sitä. Leca vastaan leca voit käyttää kiviliimaa, jos haluat, se on nopeaa ja helppoa, mutta itse käytän yleensä muurauslaastia (on olemassa "ohutsaumalaasti", joka on hyvä, jos sinulla on kiviä ilman raudoitusaukkoa.)

anders07 anders07 sanoi:
Flexfix on ensisijaisesti laatoille ja kiinteille rakenteille, joten en käyttäisi sitä. Lecaa vasten voit käyttää kiviliimaa, jos haluat, se on nopeaa ja helppoa, mutta itse käytän yleensä laastia (on "ohutsaumalaasti", joka on hyvä, jos sinulla on kiviä ilman uurteita raudoitukselle.)
Täydellistä! Miten kiinnittäisit pihalaatat lecaharkkojen päälle ja ympärille?

Laasti käyttäisin minä, mutta kiviliima pitäisi myös toimia.
Yksi asia, johon sinun tulisi kiinnittää huomiota, on se, että vesi voi valua pois, joten leca-harkot eivät makaa läpimärkinä syksyllä ja voi jäätyä ja haljeta tai irrottaa päällystekiveä myöhemmin...

• Tykkään
gdsaren
  • Laddar…
Sain sen tänään kasaan
anders07 anders07 sanoi:
Laastia käyttäisin itse, mutta kiviliima voisi myös toimia. Asia, joka sinun pitäisi ottaa huomioon, on että vesi voi valua pois niin ettei lecaharkot jää märiksi syksyllä ja voivat jäätyä ja halkeilla tai irrottaa pihakivet sitten...
Sain kasattua sen tänään ohuella laastilla, olen tyytyväinen. Toivottavasti vesi voi valua pois päin, talolta on kaato. Kiitos avusta!

• Tykkään
anders07
  • Laddar…
Ei voi vain kirjoittaa, että on saanut sen kasaan ilman kuvia...
Haluamme nähdä kuvia :-)

B beqen sanoi:
Ei voi vain kirjoittaa, että on saanut sen kasaan ilman kuvia...
Haluamme nähdä kuvia :)

• Nelikulmaiset harmaat betonilaatat sommiteltuina pienen korokkeen päälle, ympäröity betonireunuksilla ulkotilassa.
  • Tykkään
beqen
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.