5 467 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Pidentää savupiippua pellillä kattokorotuksen yhteydessä?
Hei, aion tehdä kattokorotuksen kesällä ja tajusin, että piippu täytyy pidentää noin 4 metriä. Nykyinen piippu on vuodelta 1939 ja se on jaettu kaareen alakerrassa, en ole varma, jos vanha rakenne kestää vielä 4 metrin kiven lisäämisen.
Voiko/saako olemassa olevaa kivipiippua pidentää pellillä, jotta paino vähenee?
:x
Voiko/saako olemassa olevaa kivipiippua pidentää pellillä, jotta paino vähenee?
:x
Sinun täytyy purkaa olemassa oleva savupiippu hieman katon tasosta, jonka aiot nostaa paikoilleen (ellette ole erityistapauksessa).
Olen juuri tehnyt tämän ja olettanut, että siihen voi laittaa peltisen savupiipun
Mahdollisesti minun täällä sitten
Olen juuri tehnyt tämän ja olettanut, että siihen voi laittaa peltisen savupiipun
Mahdollisesti minun täällä sitten
Kunnostaessani kattoa, leikkasin muuratun savupiipun aluslattian tasolle, joten ensimmäisestä kerroksesta katsottuna näytti siltä, että muurattu osa jatkui seuraavaan kerrokseen. Sitten lisäsin metallisen laipan, joka ruuvattiin kiinni ja tiivistettiin muurattua vasten. Sen jälkeen asensin terässavupiipun, joka jatkui uuden katon läpi. Tarkistin tämän nuohoojan kanssa, joka piti ratkaisua täysin kunnossa, ja teimme koeponnistuksen ennen kuin levytimme taas. Positiivinen vaikutus oli, että savupiipun veto parani ja lämmittäminen toimii nykyään täydellisesti.
Kyllä, savupiippujen siirtäminen on mahdollista, mutta se tulee hieman kalliimmaksi, sanoi toimittajani.
Mutta kattotuolit saattavat olla mahdollista sijoittaa niin, että savupiippu menee ohi.
Mutta kattotuolit saattavat olla mahdollista sijoittaa niin, että savupiippu menee ohi.
Klikkaa tästä vastataksesi