Suunnittelen terassia julkisivun viereen ja olen epävarma siitä, kuinka perustuksen tulisi olla rakennettu. Ehtona on, että se eristetään pidennettyä kautta varten, mutta ei talvihuoneeksi. Sen tulee seistä pilarien päällä ja nousta hieman yli metrin ylös.
Tiedän jo, kuinka rakennetaan yksinkertainen puuterassi, mutta tämän täytyy olla korkeammalla ja pylväät, jotka kantavat katon, täytyy asentaa. Pitäisikö minun laittaa pylväs koko matkalta pilarista kattoon, vai rakentaa ensin puuterassi ja asentaa terassi sen päälle? Vai valaa pilarit niin, että ne ulottuvat vaaditulle korkeudelle? En löydä tästä juuri mitään Googlella ja tunnen oloni epävarmaksi.
Esimerkiksi jos tilaan valmiin terassin, pylväät on suunniteltu valmiin perustuksen mukaan, joten kuinka kiinnitän pylväät perustukseen niin, että niistä tulee tukevat?
On varmasti monia hyviä tapoja. Koko matkan kattoon asti valaminen kuulostaa äärimmäisen liioittelulta. Jos se olisi minä, varmistaisin, että päästään kunnolla maahan, valaisin sula kullekin pilariharkolle ja sitten putki - ajattele ylösalaisin T. Sopeuta uloin pilaririvi siten, että ne päätyvät katon pylväiden alle. Lattian runko kiinnitetään sopivasti palkkikengillä pilareihin. Uloitetut pylväät kiinnitetään läpipultilla runkoon.
Säädän kysymystäni hieman. Oletetaan, että olen rakentanut kantavat palkit ja eristänyt. Nyt kysymys on, mitä teen lattian kanssa. Haluaisin mielellään massiivipuuta, mutta ei ritilää. Ja haluaisin liukukiskot upotetuiksi, jotta niihin ei jää reunaa, johon kompastuu.
Ajattelen, että liukuosat voidaan asentaa suoraan rakentamaani runkoon. Mutta miten sitten kiinnitän lattian, kun minulla ei enää ole tukea uloimmille rimoille? Kaksoispalkit ulkoreunaan? Vai vain ohuempi tukipalkki? Ajattelen eristystä, en halua turhia kylmäsiltoja.
Tai ehkä kiinnität esimerkiksi painetun 45x70 ulkopuolelle lattiasälerakennetta, jolle sitten asetat liukuosat.
En ole aivan varma, ajattelenko tässä hyvin, yritän ajatella hieman laatikon ulkopuolelta.
Haittana voi olla, että liukuosat tulevat pidemmälle ja kylmemmäksi rakenteeseen. Onko tällä merkitystä, riippuu ehkä siitä, miten nämä on tehty, mitkä materiaalit jne.
Muutan kysymystäni hieman. Sanotaan, että olen asentanut kantopalkit ja eristänyt. Nyt on kysymys, miten teen lattian kanssa. Haluaisin mielelläni massiivipuun, mutta ei ritilää. Ja haluaisin upottaa liukukiskot niin, ettei niistä tule reunaa, johon kompastua.
Ajattelen, että liukuosat voidaan asentaa suoraan rakentamaani runkoon. Mutta miten kiinnitän sitten lattiani, kun minulla ei ole enää tukea ulommaisilta koolauksilta? Kaksoiskoolaukset ulkolaidalle? Vai vain ohuempi tukikoolaus? Ajattelen eristystä, en halua turhia kylmäsiltoja.
Olen löytänyt hyvän ohjeen, mutta siitä ei oikein käy ilmi, miten he ovat tehneet. Näyttää siltä, että he ovat laittaneet eristyksen ja sen jälkeen asentaneet laudan pitkin reunoja. Sitten ritilä siihen päälle, jossa viimeinen osa lepää ilmeisesti vain solumuovin päällä, sitten lattia ritilän päälle. Tuleeko siitä tarpeeksi vakaa?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.