Hei
Olen valanut pylväitä joissa on sähköputkia/letkuja, pollareille. Yläosaan laitoin tietenkin pollarin kiinnikkeet. Mutta en ole tyytyväinen pintaan, käytin nimittäin karkearakenteista betonia. Mitä voin tehdä saadakseni pinnan tasaisemmaksi? Hiominen ei onnistu, koska kiinnikkeet ovat tiellä. Voiko pinnalle laittaa ohuen kerroksen hienorakenteista betonia, kiinnittyykö se toiseen betoniin? Tai onko olemassa jokin muu sopiva ulkokäyttöön tarkoitettu tasoite?
Lisäksi on mainittava, että pylväät ovat 7-8 cm "liian suuret" ympärykseltään, joten se näyttää vähän tylsältä, jos en saa sitä kuntoon. :confused: Betonipilari, jossa on metallikiinnike ja muovin peittämä kaapeli, maassa. Pilari on valmistettu karkeasta betonista.
 
Peittävätkö pollarit koko pylväiden keskiosan?
Onko pylväitä paljon?

Minä kokeilisin vain "hioa pois" pylvään huippua pollarin kiinnityksen ulkopuolelta kulmahiomakoneella.
Ei sen täydellisen tarpeellinen tarvitse olla.
Laita jotain, joka kiinnittää huomion yläosaan niin kukaan ei huomaa epätasaisuutta :)

Jos se on valettu pahviputkeen, se täytyy kai myös poistaa?
 
En ole niin varma kulmahiomakoneen kanssa, että uskaltaisin yrittää sitä... Mutta tasoite tai hienobetoni pitäisi kai toimia? Lasken sen varaan, että pahviputket irtoavat/liukenevat, kun syyssade alkaa :) .4 kpl perustuspalikoita on kyseessä.
 
Korjausbetoni on olemassa - se on sementtilaasti, jolla voi hyvin korjata. Hieno betoni on liian karkeaa sellaiseen pieneen askarteluun.
 
Locke sanoi:
Korjausbetoni on olemassa - se on sementtilaasti, joka sopii hyvin korjauksiin. Liuosbetoni on liian karkeaa pienten asioiden korjaamiseen.
Tavallinen korjausbetoni ei yleensä ole niin hyvä, jos haluaa korjata ohuita kerroksia kokemukseni mukaan. Ja tässä näyttää enemmän siltä, että TS haluaa tasoittaa pintaa, mikä luultavasti on vain pari mm paksu.

On olemassa paikkauslaasteja, jotka kestävät ohuita kerroksia, kuten esim. StoCrete, joka voidaan levittää 3 mm paksuudeksi, mutta se on kalliimpaa kuin kulta yksi säkki.

Olen kyllä KnockOnWoodsin idean kannalla käyttää kulmahiomakonetta. Osta timanttilaikka esim. Julasta

http://www.jula.se/diamantslipskiva-016001


Se antaa hienoja pintoja, jos olet varovainen ja pidät koneen vakaasti :)

Ehkä Lockella on joku muu ehdotus Rep.betongista, joka toimii yhtä hyvin ja on halvempaa ja joka todella voidaan levittää ohueksi kerrokseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei, en osaa suoraan sanoa, mutta voit katsoa esimerkiksi Webers verkkosivulta. Sen tulisi olla hienorakeista. Luulen, että finbetong on 0-5, mutta tässä käyttäisin jotain paljon hienompaa. Ehkä 0-2.

On olemassa myös betoni kittiä - sitä olen käyttänyt halkeamien korjaamiseen. Sisältää alumiinioksidisementtiä ja kovettuu erittäin nopeasti. Sitä löytyy laatikossa maalikaupasta. Kallista, mutta sen avulla saa erittäin hienon pinnan. Arviolta noin 0-0.8. Sekoita hyvin vähän kerrallaan.

Tai miksi ei vain kokeilisi sementtiä ja vettä - se onnistuu hienosti!
 
Kiitos kaikista lukemisen arvoisista vastauksista! Olen löytänyt Beckers betongspackel, taidan lähteä ostamaan tätä :).
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.