Olen poistanut aikaisemman kytkimen, koska se oli asennettu todella huonosti ja tarvitsi jatkoa ovenkarmiin vain mahtuakseen. Koska siellä ei ole enää kaapeleita, minun ei tarvitse laittaa mitään kantta, vaan voin peittää sen kokonaan. Kysymykseni on kuitenkin, miten teen sen parhaiten? Pitäisikö minun yrittää poistaa asennusrasia, jotta voin kiinnittää jotain tukevaa taakse ja kiinnittää uutta kipsilevyä sinne? Pitäisikö minun täyttää rasia kipsilevyn paloilla, kunnes se ulottuu tarpeeksi pitkäksi, jotta sen voi vain tasoittaa kipsillä? Mikä on paras tapa hoitaa tämä?
Olen tasoittanut pois joitakin sellaisia rasioita. Muistaakseni täytin ne husfixillä, ja sitten tasoitin. Meillä oli kattolämmitys 70-luvulta aiemmin. Joten jokaisen huoneen sisäänkäynnillä oli kolme rasiaa. Yksi tavalliselle lampun katkaisijalle, yksi kattolämmityksen termostaatille ja yksi kattolämmityksen teho-ohjaimelle, joka kytki käyttöön eri määrän katossa olevia silmukoita.
Täytä hobbykipsillä niin, että sinulla on pari mm jäljellä, jonka sitten tasoitat. Kipsi kovettuu nopeasti, mikä on minusta hyvä. Varmista, ettet joudu hiomaan sitä. Kovaa kuin h-ete!
Täytä hobbygips:llä niin että sinulla on pari mm jäljellä, jonka sitten tasoitat. Kipsi kovettuu nopeasti, mistä pidän. Varmista, ettei sinun tarvitse hioa sitä. Kova kuin piru!
Olisiko mahdollista käyttää vain fogskum:a? ajattelen, että se on huomattavasti kätevämpää ja helpompaa leikata pois, jos sitä tulee liikaa. Vai eikö se ole niin hyvä tasoittaa päälle?
En käyttäisi tasoitetta niin suuren reiän täyttämiseen. Se painuu kasaan ja/tai halkeaa.
Saumausvaahto erissä — ehkä, mutta se on yleensä melko huokoista, joten on olemassa riski, että se rikkoutuu myöhemmin.
Ehdotukseni:
Hanki reikäsaha, joka on täsmälleen saman tai suuremman halkaisijan kuin reikä. (Jos et löydä oikean kokoista, ota yksi kokoa suurempi ja suurennat olemassa olevan reiän.)
Sahaa pyöreä levy sopivasta materiaalista — puu, ohut vaneri, masoniitti, whatever — joka sopii reikään.
Kiinnitä se koteloon ruuvilla, jonka ruuvaat kotelon kiinnitysreikiin. Upota ne niin, etteivät ne ulkone pinnoilta.
Kitkaa saumakohdat ja maalaa/tapetoi.
Valmis!
Polyuretaanivaahto tuntuu vähän kummalliselta valinnalta tässä. Mahdollista, että se toimii. Kuten sanottu, kipsilaasti tai vastaava on varmaan tavallinen valinta. Käytä mieluummin vähän liian vähän. Pahimmassa tapauksessa joudut tasoittamaan vielä toisen kerran.
Olisiko mahdollista käyttää vain fogskumia? Ajattelen, että se on huomattavasti kätevämpää ja helpompaa leikata pois, jos sitä tulee liikaa. Tai ehkä ei ole hyvä kitata päälle?
Ei minun valintani. Suoraan fogskumin päälle kitin levittäminen on liian heikkoa. Ja fogskum on helvetti käsitellä. Tarttuu ja turpoaa.
On mahdollista tilkitä suuria reikiä kittimassalla. Mutta ei saa olla kiire. Kun laittaa paljon massaa, kestää aika ennen kuin se kuivuu, ja sillä välin se vajuu ja halkeaa. Mutta jos antaa sen tapahtua ja laittaa kerros kerrokselta, on mahdollista tilkitä suuria reikiä. Mutta en ole koskaan tilkinnyt ihan niin suuria.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.