Aion kiinnittää kaiteen pylväät terassirakennelmaani ja pohdin, miten parhaiten kiinnittäisin kulmapylvään.
Pylväät ovat 2 kpl 45x95, jotka ovat liimattu ja ruuvattu.
Muut pylväät kiinnitän kahdella kärrypultilla vinosti, mutta olen epävarma kulmapylväästä, koska minulla on vain 45x45 mm pylväästä, johon voin ruuvata/porata. Mielestäni olen lukenut, että kärrypulttia ei voi käyttää siihen, vaan pitäisi naulata? Tuntuu vähemmän turvalliselta, kun terassi on 3 metrin korkeudella..
Voisiko joku selventää kysymyksiäni?
/Martin
Luulen, että olisi ok naulata. Oletan, että sinulla on vaakasuunnassa olevat rimat tai mitä ikinä oletkin piirtänyt myös lyhyellä sivulla, ja ne (ja varsinkin ylälanka) tulevat lukitsemaan kulmatolpan tehokkaasti.
Voit myös lisätä vahvuutta ruuvaamalla tolpan viistosti ylhäältä alas reunapalkkiin ja ulommaiseen lattian koolaukseen, se peittyy myöhemmin terassilla.
Kiitos vinkeistä! Kyllä, juuri niin, vaakarima molempiin suuntiin. Uskotko, että on tyhmää porata ja laittaa vankkuripultti tai vaihtoehtoisesti ruuvata ranskalaisella?
Käytin periaatteessa vain essve ET-T ruuvia meidän terassinrakennukseen, pitkällä bitsillä ne on erittäin helppo vinoon ruuvata ja sijoittaa sinne missä tarvitaan. Tuli erittäin tukeva, nopeasti menee myös. https://www.bauhaus.se/konstruktionsskruv-et-t-6-5x90-cs-100.html
Kiitos vinkeistä! Joo, juuri niin, vaakasuora säle molempiin suuntiin. Luuletko, että on typerää porata ja laittaa vaunupultti tai ruuvata ranskalaisella?
Se on varmasti mahdollista, jos varmistetaan, että esiporataan riittävän suuresti, jotta sääntö ei murru, mutta olisin tyytyväinen noin 6 mm puuruuvilla tai naulalla, koska uskon sen riittävän pitkään.
Oikeastaan aiheen vierestä, mutta laitan tämän tänne varmuuden vuoksi pystyvät ribbit: Varmista, että ne ovat kiinnitetty pienellä etäisyydellä! [linkki]
Kiitos linkistä. Olen lukenut siitä aiemmin, mutta en ole koskaan löytänyt suosituksia ribbien välimatkoista? Kun katsoo ympärilleni alueella, jossa asun, on melko yleistä, että ihmiset ovat rakentaneet sellaisia kaiteita, vaikka se on toisessa kerroksessa, mietin, ovatko he ratkaisseet sen jollain tavalla vai rikkovatko he sääntöjä? Ehkä voi olla pleksilasi sisäpuolella lasten ollessa pieniä..
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.