Lägger du ett klickat, flytande golv är det ju en smal sak att plocka om det i framtiden; allt du behöver då är några brädor sparade. Bygg in dem i väggen, så vet du var de är när du behöver dem.
Vissa klickgolv går inte att lägga om, ex har jag Forbo och den varianten jag har går inte att lägga om.
Parketten som döljs av innerväggen kommer att "behålla", orginalutseendet, så var beredd på att slipa om golvet den dag väggen tas bort för att slippa se var väggen satt. Med detta i tanke så kan väggen limmas lite lätt så att inte annat än lacken förstörs den dagen väggen rivs.
Om parketen pressas isär eller inte beror också på kvaliten på golvet, men det är en chansning som troligtvis går hem tror jag. Men sätt ingen massiv ekdörr i väggen som kan slås igen med kraft
Jos asennat napsautettavan, kelluvan lattian, on helppo koota se uudelleen tulevaisuudessa; kaikki mitä tarvitset, ovat muutama varastossa oleva lauta. Rakenna ne seinään, niin tiedät missä ne ovat, kun tarvitset niitä.
Fiksu idea! Kuulostaa aika hyvältä ratkaisulta mielestäni.
Tiedän, että pitkät sivut on helppo saada irti ja koota uudelleen. Lyhyet päät voi irrottaa lekalla sivulta. (Jouduimme tekemään sen yläkerrassa kerran. Ei ollut kivaa pudottaa sorkkarautaa juuri asennetulle lattialle )
Jos asennan lattian vasta, kun olen kiinnittänyt alajuoksut, se ei ole niin hankalaa. Aseta lankku joka pitää leikata alajuoksun päälle ja piirrä molemmille puolille.
Täytyy ostaa 2 pakettia liikaa, mutta se ei ole paljon kokonaisuudessa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.