Hei!

Minulla on raaka, epätasainen tiiliseinä asunnossani, jonka haluaisin peittää ja maalata tavallisella seinämaalilla, mutta minulla on vaikeuksia löytää tietoa siitä, miten parhaiten menetellä. Minulla on lähes nolla kokemusta remontoinnista ja vastaavista töistä, mutta vaihtoehdot, joita osaan ajatella, ovat kipsilevyjen asentaminen kehyksiin tai seinän rappaaminen. Voisiko seinän myös tasoittaa laastilla? Onko jollakulla kokemusta vastaavista töistä ja tietää, mikä vaihtoehto on paras valita, onko hyviä ja huonoja puolia, joita kannattaa miettiä tai jotain muuta panosta?

On mainitsemisen arvoista, että en todennäköisesti tee työtä itse, mutta haluaisin saada käsityksen eri vaihtoehtojen eduista ja haitoista ennen kuin otan yhteyttä urakoitsijaan.

Kiitos!

C cstj sanoi:
eller har något annan input?
Hej @cstj , välkommen till bygga Hus-forumet!
Om jag skulle gjort detta själv, så skulle jag reglat upp med t.ex 45x45 mm reglar, och lagt under där det behövs pga att murväggen är så ojämn.
Och sedan satt upp spånskivor och måla eller tapetsera.
(Är själv ovan att jobba med gips, men för den som kan är kanske gips bättre)
Men det beror naturligtvis på hur mycket av rummets djup du kan offra.
Jag tror dock att detta blir billigare (och lättare att göra själv) än att putsa.

Olisin googlannut lerklining, jos olisin sinä. Myrkytön, yksinkertainen, halpa

C cstj sanoi:
Hei!

Minulla on raaka, melko epätasainen tiiliseinä asunnossani, jonka haluaisin sulkea ja maalata tavallisella seinämaalilla, mutta minun on vaikea löytää tietoa parhaasta tavasta edetä. Minulla on lähes nollakokemusta remontoinnista ja vastaavista töistä, mutta vaihtoehdot, jotka voin kuvitella, ovat kipsilevyjen asentaminen koolauksiin tai vaihtoehtoisesti seinän rappaus. Ehkäpä voisi myös tasoittaa laajalla tasoitteella? Onko jollakulla kokemusta vastaavista töistä, joka tietää, mikä vaihtoehto olisi suositeltavin, onko joitain hyviä etuja/haittoja mietittävänä tai onko jotain muuta vinkkiä?

Arvokasta mainita, että en luultavasti tee työtä itse, mutta haluaisin saada käsityksen eri vaihtoehtojen eduista ja haitoista ennen kuin otan yhteyttä ammattityöntekijöihin.

Kiitos!
Olisin koolannut ja asentanut osb + kipsilevyä, niin ei tarvitse miettiä seinään ripustettavia asioita. Vaihtoehtoisesti vain kipsilevy, jos niin halutaan.

Olisin ehkä myös miettinyt hieman tarkemmin kytkinten / painonappien sijoitusta tätä seinää vasten, jos se on optimaalista, mahdollisesti halutaan ehkä myös porraskytkin valaisimen sytyttämiseksi jne. Kannattaa kutsua sähköasentaja, jos mahdolliset koolaukset ovat paikallaan kanavointia/johtamista varten.

Mutta mitäpä minä tietäsin.. en ole ammattilainen, ehkä enemmän kuten Morran ja Tobias.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.