Olemme kunnostamassa takkauuniamme ja pian aloitamme valaa takaisin kaaren rivit, jotka olivat rikottu. Tarvitsen siihen useita kiviä, jotka on leikattu vinoittain lyhyeltä sivulta lyhyelle sivulle, sekä muutamia ohuempia kiviä.
Mikä menetelmä kannattaa suositella näiden leikkaamiseen?
Kyse on korkeintaan 10-15 kivestä.
Olen miettinyt olisiko iso kulmahiomakone jonkinlaisella timanttilaikalla sopiva, mutta ehkä jollain on parempi menetelmä.

Koska kyseessä on suurtulitiili, jonka leveys on noin 15 cm, täytyy päästä kunnolla sisään saadakseen se tehtyä.

Pohdintasi toimii loistavasti!

• Tykkään
PerManent
  • Laddar…
Olen käyttänyt timanttilevyä, se pölyää melko paljon, mutta voi kyllä hieman kastella vettä sahauksen aikana, niin vältetään pahimmat pölyt.

Kulmahiomakone timanttiterällä toimii loistavasti, vaikka se pölyääkin paljon.

Mutta jos haluaa välttää kulmahiomakonetta ja pölyä, onko olemassa jotain hyvää "lihastoimista" työkalua, jota voi käyttää? Muurausvasara ei ole kovin hyvä tarkkuusleikkauksiin...

Murtaa ne polven yli?

P
Moottorisaha, johon on liitetty puutarhaletku, jonka virtausta säädetään sahassa olevalla venttiilillä. Sitä voi vuokrata mm. Cramo:lta, ja se tekee työn nopeasti ja pölyttömästi.

MathiasS sanoi:
Murtuuko ne polven ylitse?
Kuten sanottu, kun muurarin vasara ei riitä. Olen jo tuttu polven-ylitse-menetelmän kanssa.

I
Jos kyseessä on vain 15 kiveä, voit mennä kiviveistämöön, joka valmistaa hautakiviä, ja saada ne leikattua. Ei pölyä ollenkaan :rolleyes:

imported_Byggaren sanoi:
Jos kyse on vain 15 kivestä, voit mennä kiviveistämöön joka tekee hautakiviä ja saada ne leikatuksi. Ei pölyä ollenkaan :rolleyes:

kokeilen ensin vinkelharrylla

Tiilisakset ehkä? Muuten timanttiterä toimii myös hyvin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.