Olemme rakentamassa 25 neliömetrin kokoista lisäasuinrakennusta, jossa on parvi.
Mutta meillä on joitakin pohdintoja siitä, millainen kattorakenteen tulisi olla, jotta saisimme mahdollisimman paljon KATTOKORKEUTTA parvella.
PINTA-ALA: 25 m² (4 x 6,25m)
HARJAKORKEUS: 4 metriä
KATTOPENGE: 15 astetta
HARJAPUUT tai KATTOKANNATTIMET ovat kaksi vaihtoehtoa.
Harmi, että vapaalla foorumilla valitetaan, että on odotettu 8 tuntia ja sitten suututaan, kun ei ole saatu vastausta.
Minun on vaikea ymmärtää kysymystä, mutta en ole suunnittelija.
Paljon hienoja kuvia, mutta minun on vaikea muodostaa käsitystä siitä, mitä niiden pitäisi esittää.
Rakennuskorkeus aiheuttaa ongelmia. 4 metriä ei ole paljon. Se lasketaan maanpinnasta. Jos seuraat Marren neuvoja, sinun on kaivettava pohjalaatta jonkin verran maan alle. Tuntuu vähän kuin laskeutuisit viihtyisään maakellariin. Jos teet niin, saat parven, jossa on seisomakorkeus. Näkee selkeän potentiaalin, jos minulta kysytään. Hauskaa yllättävät ratkaisut, joita kukaan ei odota. Turvekatto niin koko talo katoaa visuaalisesti ja avautuu kun astuu ovesta sisään. Hauskaa.
On kuitenkin todella vaikea hyväksyä tuota laatikkomaista, haluan olla arkkitehdin suunnittelema talo. Näyttää vain B:ltä minun mielestäni. Jos se on oltava, niin sen on oltava oikeasti kallis arkkitehdin suunnittelema talo, jossa kaikki seuraa yhtä linjaa, tai vaihtoehtoisesti klassinen talo.
Katon eristeeksi ajattelimme käyttää 225 mm PIR:iä, jonka pitäisi ilmeisesti riittää.
Ridge-tukipalkki, kattokannattimet, kattotuolit tai jokin muu vaihtoehto?
Onko teistä kenelläkään tiedossa edullista suunnittelijaa, jonka voisi palkata? Useimmat näyttävät ajattelevan, että he rakentavat huvilaa ja haluavat 30 000 kr+.