Hei,
Minulla on kaksi erkkeriä (en tiedä termiä, mutta näette mitä tarkoitan kuvista :p) ja mietin, miten ihmeessä voisin vaihtaa/maalata paneelin ja tuulilaudat turvallisesti.

Katto on melko jyrkkä, mutta yksi tapa, jota olen harkinnut, on poistaa kattotiilet ja seistä rimoilla.

Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!

• Kuva esittää punaisen puutalon julkisivua ja harjakattoa, jossa on ikkunallinen ulkonema.
  • Punainen talo, jossa on kaksi ikkunallista ulokeosaa ja ruskea tiilikatto, osa seinästä peitetty muoveilla.
  • Rivitalon punainen julkisivu, jossa on kaksi erkkeriä ja kalteva katto tiilillä. Etualalla ruohonleikkuri, tikkaat ja työkaluja.
Ehkä voit maalata sisältä?

No, aion vaihtaa paneelit sivuilla (ja maalata myös siellä), joten ihan niin pitkiä käsivarsia minulla ei ole ;)

Voit vuokrata pienemmän telineen ja kaiteen vuokrauspaikasta. Muuten on hyvä idea nostaa laatat ylös ja seisoa ruoteilla.

Skylift ?

Onko kenelläkään ajatuksia ehdotukseni suhteen?

Teline, jossa kerrostaso on samalla korkeudella kuin räystäs.
Sitten poista muutama tiili, jotta voit seistä hieman paremmin.
Tarvitset telineet, jos aiot tehdä hyvää työtä, sillä jos seisoo ja horjuu, tulos ei ole hyvä ja se on lisäksi vaarallista.
Hakitelin osan vuokraaminen ei maksa paljon. Varmista, että sinulla on kaikki tarvittava materiaali kotona, niin teet sen parissa päivässä.

Mobiilinosturi tiellä ja roikkuva kori, josta työskennellä. :D

Ajoin kattotikkaita, kun vaihdoin paneelin kupuni sivulle. Vaikka katon kaltevuus on "vain" 40 astetta, ja kattotikkaat ovat kaukana täydellisestä ratkaisusta. Koen kuitenkin, että se oli huomattavasti parempi kuin seistä yksittäisillä nousseilla tiilillä kuten tein edellisenä vuonna.

Kun olin purkanut kattotiilet, huomasin, että he eivät olleet kitsastelleet ruoteissa, sillä siellä oli 45x70, joten ei ollut mitään ongelmaa seisoa niiden päällä ja työskennellä... 1/4 valmista...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.