1 653 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Paneelin rakentaminen (Sisäpaneeliseinä)
Hei,
Olen päivittämässä asuntoa ja tarvitsen muutamia vinkkejä.
Olen päättänyt rakentaa helmipaneelipaneelin, mutta minulla on joitain kysymyksiä kiinnittämisestä, sillä seinät ovat jostain helposti murenevasta kevytbetonista. Lisäksi 70-luvulla on ilmeisesti lisätty kiva kangasmaisetapetti.
Suurin ongelma on se, että paneeli pitäisi petsata, joten haluan ehdottomasti välttää näkyviä ruuvinpäitä ja vastaavia.
Ovifodrit pitää vaihtaa ja ovat nykytilassa 12mm paksuja, maksimi mihin voin kasvotella, on 21mm, joten paneeli ei saa olla sen paksumpi, mikä vaikeuttaa sääntöjen kiinnittämistä spatangon ja betonin väliin.
Lattialistat, jotka oli kiinnitetty dyckert'illä, onnistuin vääntämään irti pelkillä sormilla, joten naulat vaikuttavat valitettavasti olevan huono vaihtoehto minulle.
Mitä mieltä olette, PL400? Sättlim? vai jokin muu nerokas ratkaisu?
Vastauksia arvostetaan!
Olen päivittämässä asuntoa ja tarvitsen muutamia vinkkejä.
Olen päättänyt rakentaa helmipaneelipaneelin, mutta minulla on joitain kysymyksiä kiinnittämisestä, sillä seinät ovat jostain helposti murenevasta kevytbetonista. Lisäksi 70-luvulla on ilmeisesti lisätty kiva kangasmaisetapetti.
Suurin ongelma on se, että paneeli pitäisi petsata, joten haluan ehdottomasti välttää näkyviä ruuvinpäitä ja vastaavia.
Ovifodrit pitää vaihtaa ja ovat nykytilassa 12mm paksuja, maksimi mihin voin kasvotella, on 21mm, joten paneeli ei saa olla sen paksumpi, mikä vaikeuttaa sääntöjen kiinnittämistä spatangon ja betonin väliin.
Lattialistat, jotka oli kiinnitetty dyckert'illä, onnistuin vääntämään irti pelkillä sormilla, joten naulat vaikuttavat valitettavasti olevan huono vaihtoehto minulle.
Mitä mieltä olette, PL400? Sättlim? vai jokin muu nerokas ratkaisu?
Vastauksia arvostetaan!
Viimeksi muokattu:
Kaikkitietävä
· Stockholms län
· 822 viestiä
Asensin helmiponttipanelit ja käytin PL600:ta. Toimi hyvin. Olen tehnyt sen kotona kolmessa portaikossa. Alustana oli betoniseinät ja kipsiseinät. Kuivumisen aikana voi nojata jonkun säännön seinää vasten, jotta paneeli pysyy tiukasti paikoillaan.
Klikkaa tästä vastataksesi