16 805 lukukertaa ·
7 vastausta
17k lukukertaa
7 vastausta
Paneeli ulko-oveen vuodelta 1938
Hei
Aion teettää kaksi uutta ulko-ovea: Näiden pitäisi muistuttaa nykyistä oveamme mahdollisimman paljon. Olen saanut kiinni erittäin edullisen ja taitavan erikoispuusepän. Ongelma on, että nykyinen panelointi näyttää kadonneen ajasta.
Nykyisessä ovessa on 45 mm leveä ponttilauta, joka on pyöristetty reunoista ja keskellä on jyrsitty (ja pyöristetty) ura. Se on klassinen "omakotitalon ovi" (ainakin Brommassa).
Ulkonäkö on melkein kuin lauta, johon on liimattu/naulattu 2 cm leveät reunalistat 2 millimetrin välein. Puuseppäni mukaan ponttilauta on kuitenkin tarpeen.
Mistä voin hankkia tätä tai jotain vastaavaa?
Aion teettää kaksi uutta ulko-ovea: Näiden pitäisi muistuttaa nykyistä oveamme mahdollisimman paljon. Olen saanut kiinni erittäin edullisen ja taitavan erikoispuusepän. Ongelma on, että nykyinen panelointi näyttää kadonneen ajasta.
Nykyisessä ovessa on 45 mm leveä ponttilauta, joka on pyöristetty reunoista ja keskellä on jyrsitty (ja pyöristetty) ura. Se on klassinen "omakotitalon ovi" (ainakin Brommassa).
Ulkonäkö on melkein kuin lauta, johon on liimattu/naulattu 2 cm leveät reunalistat 2 millimetrin välein. Puuseppäni mukaan ponttilauta on kuitenkin tarpeen.
Mistä voin hankkia tätä tai jotain vastaavaa?
Alempi vaikuttaisi olevan se kysytty? Valitettavasti Abi-trä sijaitsee Gbg...Haagbard sanoi:
Nacka Trä http://www.nackatra.se/profiler.html väittää, että heillä on, mutta se on sileä kuten klockestrands
Kiitos! Alempi voi kelvata. Olen löytänyt myös yhden Forneby Såg och Hyvleri:stä. Ongelma on, että ovet valmistetaan Smålannissa, mutta minun on ilmeisesti huolehdittava siitä, että paneelit saadaan sinne jollain tavalla.
Tuhannet kiitokset!
Tuhannet kiitokset!
Mielestäni kumpikaan niistä kahdesta ei muistuta sitä "Eld" näytti kuvaa.........tiedän tarkalleen miltä paneeli näyttää, koska sellainen ovi oli vanhempieni kodissa (rakennettu -38) tosin olin vain 12 vuotta kun ovi korvattiin valkoisella swedoorilla, mutta luulin silti, että ne olivat kapeita rimoja, jotka oli naulattu välein.
Klikkaa tästä vastataksesi