Rakennan tällä hetkellä liiketoimintaani (mehu-/siideripanimo) ja olen ostanut 20' kontin. Se seisoo noin 1,5 m tallistani. Talli ja kontin väliin rakennetaan pieni katos, ja tilaa käytetään puutarhatyökalujen säilytykseen. Kontin ulkopuolelle (kuvassa vasemmalla) sijoitetaan "pieni" 100 Kva:n generaattori. Tähän tulee myös katos ja peltiseinät säiden suojaksi. Maatilani vakuutusehtojen vuoksi en saa rakentaa kattoa, joka ulottuu tallista koko matkan generaattorin päälle, ellei tallin seinää ole paloluokiteltu EI60, mikä ei ole ajankohtaista. Olen saanut hyväksynnän, että katto voi ulottua tallista kontin vasempaan reunaan ja sitten erillinen katto kontin päästä generaattorin päälle.

Olen nyt jumissa siinä, miten oikeastaan toteutan näiden kattojen rakentamisen. Erityisesti siinä, kuinka saan generaattorin päälle tulevan katon palotiiviiksi konttia vasten.

Yksi vaihtoehto on rakentaa kuten olen piirtänyt yhteen kuvaan. Musta on peltikatto (tyyppiä aaltopelti) ja punainen on metallikulma, joka kulkee kontin koko pituudelta ja estää liekkejä nousemasta toiseen kattoon. Tuntuu siltä, että tämä ratkaisu olisi kallis ja siksi harkitsen toisen kontin hankkimista, johon voisin sijoittaa generaattorin. Uuden kontin kustannus on noin 23000 sisältäen alv:n.

Anna ehdotuksia ratkaisuiksi, luovuus ja hullutkin ideat otetaan kiitollisuudella vastaan!

• Vihreä kontti rakennustyömaalla, lähellä punaista latoa. Betonialustalla puulavoja ja rakennustarvikkeita. Taustalla traktori ja maatalousvälineitä.
  • Vihreä 20' kontti on sijoitettu punaisen navetan viereen. Kuvassa näkyy ehdotettu musta peltikatto ja punainen metallikulma.
R
Että he eivät halua kattoa, joka on auki purkin yläpuolella, missä liekit voivat kiertää, ymmärrän. Mutta miksi peltiseinä purkkia vasten, sehän ei voi palaa. Voitko kiinnittää kulmateräksen tai taivutetun pellin sivulle yläosaan ja kiinnittää katon sen alapuolelle, niin se varmaan onnistuu. Jos asennat samalla pellin, joka ulottuu noin 0,5 metriä, joka ulottuu katon yläpuolelle, eivät mahdolliset liekit voi kiertää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.