Tarvitsen apua
Minulla on huone, jossa olemme purkaneet aluslattian kosteuden vuoksi, joka johtui täyttyneestä syöksytorvesta. Kun nyt laitamme kaiken takaisin, herää useita kysymyksiä.
Vanhat laudat tuntuvat kuivilta, mutta haisivat hieman (poistin vanhan muovimaton, jonka joku oli heittänyt pohjalle ja joka oli homehtunut), olen suihkuttanut niitä etikalla ja kloorilla eri kerroilla. Laudat ovat nyt hajuttomia, mutta niissä on valkohomeen? jälkiä ja tummempaa hometta sekä paljon puumadon tekemiä reikiä vaalealla puunpurulla. Voinko käyttää näitä uudelleen?
Jos en voi, olen purkanut sisäkaton, josta on jäänyt kapeampia lautoja noin 2-4 mm ohuempia. Voiko näitä käyttää?
Ajatuksena on laittaa muovi lautojen päälle, sitten eristys, sitten ponttilattia, sitten parketti.
Onko jotain muuta, mitä minun pitäisi huomioida?
Erittäin tiukka talous, edellä mainitut ovat rakennusmateriaaleja, joita minulla on kotona.

BraBilligt BraBilligt sanoi:
Tarvitsen apua
Minulla on huone, jossa olemme purkaneet välipohjan kosteuden vuoksi täyttyneen syöksytorven jälkeen. Kun nyt laitamme kaiken takaisin, herää useita kysymyksiä.
Vanhan laudan tuntuivat kuivilta, mutta ne haisivat hieman (poistimme vanhan muovimaton, jonka joku oli heittänyt pohjalle, ja joka oli homeessa), olen suihkuttanut niitä etikalla ja kloorilla eri kerroilla. Laudat ovat nyt hajuttomia, mutta niissä on merkkejä valkohomeesta? ja tummemmasta homeesta, sekä paljon reikiä puukorennolta kirkkaan puupölyn kanssa. Voinko käyttää näitä uudelleen?
Jos ei, olen purkanut sisäkaton, josta minulla on jäänyt yli kapeampia lautoja, noin 2-4 mm ohuempia. Voidaanko näitä käyttää?
Ajatuksena on laittaa muovi lautojen päälle, sitten eristys, sitten pontattu lattialauta ja parketti.
Onko jotakin muuta, jota minun pitäisi huomioida?
Erittäin tiukka talous, se mitä olen luetellut, on kotona käytettävissä oleva rakennusmateriaali
Tervetuloa foorumille @BraBilligt!
Käytetyn sisäkaton uudelleenkäyttö välipohjan paikkalautana voisi olla erinomainen ratkaisu, jos aiot eristää kutterilastulla tai mineraalivillalla. Jos sen sijaan aiot käyttää hiekkaa, styyppiä tai "rakennusmestarin täyttöä" lattian eristyksenä, saatat tarvita vahvempia lautoja.
Ehdotan, että käytät kuivikkeena/Örnpappia muovin sijaan, omasta kokemuksestani uskoisin, että muovia kannattaa välttää vanhoissa taloissa mahdollisuuksien mukaan.

P
vaikka se saattaa olla valkohome, se ei ole mikään kodinkone...

• Haha
  • Tykkään
Fam_Hansen ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.