Hei kaikki!

Minulla on kantava seinä eteisessä, josta haluaisin päästä eroon. Tällä hetkellä tolpat ovat niin, että aukon leveys on ~1,2 m. Tämä seinä on jo korvattu jonkinlaisella 100x100 palkilla tai vastaavalla, joka ulottuu koko matkan pitkin seinää, jonka olen merkinnyt punaisella liitetyssä pohjapiirroksessa (ei siis tekstikuvaus), aina makuuhuoneeseen saakka.

Yritän selvittää, mitä tarvitsen vahvistaakseni seinän niin, että siitä tulee hyvä. Kun syötän numerot Rakennusoppaan mitoitusoppaaseen, tulee esiin monia vaihtoehtoja, enkä tiedä, mikä käyttöaste ja muodonmuutos on kohtuullinen? En myöskään tiedä, onko heidän oppaansa hyvin sovitettu tämän talon edellytyksiin.
Siellähän on jo mainittu aukko 100x100 palkilla, joten tuskin minun tarvitsee lisätä yhtä järeää kuin mitoitusoppaassa, joka olettaa, ettei aukkoa ole.

• Puinen ovi-aukko, jossa on 100x100 palkki ylhäällä. Lattialla on rakennusjätteitä ja työkaluja, kuten sorkkarauta ja sahanterä.
  • Puiset palkit ullakolla, eristystä ympärillä. Punainen linja osoittaa 100x100 palkin. Rakenteet näkyvät läheltä.
  • Pohjapiirros, jossa punaisella merkitty seinä, limittäin käytävän ja makuuhuoneen välillä. Limträpilari ja palkit merkitty mittoineen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.