Hei.

Olen remontoimassa huonetta talomme vanhassa osassa, joka on ylimääräisestä eristetty edellisen omistajan toimesta.

Olen aina tuntenut kummallisen hajun tässä huoneessa ja päätin selvittää sen. Haju on ollut melko raskas ja vaikeasti määriteltävä. Se ei haise maakellarilta vaan enemmänkin likaiselta, tunkkaiselta.

Huoneen ulkoseinät on rakennettu seuraavasti.

Sisältä ulospäin:
Kipsi
Ikääntymistä kestävä muovi
Rimat/eristys (keltainen)
Masoniitti
Raakapontti
Paperi
Runko/eristys (harmaa)
Paksumpi paperi (tuntuu asfalttipaperilta tyyppi)
Paneeli
Eristys
Paperi
Ulkopaneeli

Olen päässyt runkoon asti ja voin silmämääräisesti tarkastaa paksumman paperin, joka on tässä eristyksen takana.
Vanha ja kulunut paksu paperi sisäseinällä, eristeen vieressä. Tumma ja pölyinen pinta, mahdollisesti hajun lähde.

Se vaikuttaa hyvältä, mutta on suurimmalla todennäköisyydellä tämän paperin haju.

Vanha huoneen seinä, jossa näkyy musta paksu paperi, eristeitä ja puurimoja. Ikkuna oikealla.

Kuvan keskellä on vanha oviaukko, joka on tukittu tavallisella tuulipaperilla monta vuotta sitten ennen kuin omistin talon.

Suunnitelmani on nyt palauttaa seinä samoin kuin ennen, mutta vaihtaa raakapontti OSB-levyksi ja laittaa OSB ja kipsi huoneen pintamateriaaliksi masoniitin sijaan. Keväällä aion käsitellä seinän toiselta puolelta ja poistaa ulkopaneelin jne. päästäkseni käsiksi paperiin.

Kysymykseni on, millä voin korvata tämän pahanhajuisen paksun paperin?

Terveisin Niclas

Vähän hiekkainen pinnalla ??
Siinä tapauksessa se on takahuopa, on kai käytetty, mitä on ollut.
Vaikuttaa siltä, että noissa seinissä on paljon kerroksia, en usko, että tarvitset korvata sitä millään.

Vaihdoimme pahvimme tavalliseen höyrynsulkukalvoon.

• Seinä, jossa tumma höyrysulku on asennettu, vieressä valkoinen tikas.
  • Seinät, joihin on asennettu uusi höyrysulku vanhan rakennuspahvin tilalle, näkyvissä puiset tukirakenteet.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.