3 411 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Päivän Rembrandt! :(
Asennan parhaillaan ylimääräistä kerrosta kipsilevyjä seinälle laatoitusta varten. Huomasin, että yksi kipsilevy menee koko säännön yli, mikä aiheutti sen, että seuraava kipsilevy ei saanut otetta säännöstä yhdeltä puolelta...Argh! :-/
Valitettavasti en voi ottaa näitä alas, koska samalla kun ruuvaan, myös liimaan ne.
Levy, jossa on ruuveja vain toisella reunalla, on melko runsaasti liimattu (PL 600) takaa ja saumoista viereiseen levyyn, ja se ei ole täyskoko, vaan pikemminkin puolikas, 236 x 58 cm. Ruuvasin kunnolla sen puolen, johon pystyin.
Mitä luulette... kestääkö se laatoituksen...?
Valitettavasti en voi ottaa näitä alas, koska samalla kun ruuvaan, myös liimaan ne.
Levy, jossa on ruuveja vain toisella reunalla, on melko runsaasti liimattu (PL 600) takaa ja saumoista viereiseen levyyn, ja se ei ole täyskoko, vaan pikemminkin puolikas, 236 x 58 cm. Ruuvasin kunnolla sen puolen, johon pystyin.
Mitä luulette... kestääkö se laatoituksen...?
Hankala tilanne. Oletan, että kyse on kylpyhuoneesta?
Levyä poistaminen ei näytä olevan vaihtoehto. Luulen, että se kestää, koska kipsi on kuollut materiaali, joka ei liiku.
Mutta jos sinulla on epäonni ja se halkeaa sauman kohdalta, joudut todennäköisesti kustantamaan korjaukset itse, koska se ei ole oikein tehty. (Tarkoitan, että vakuutusyhtiö voi hankaloittaa asiaa) Mutta jos pysyt hiljaa ja pidät peukkuja pystyssä, se menee varmaan hyvin.
Levyä poistaminen ei näytä olevan vaihtoehto. Luulen, että se kestää, koska kipsi on kuollut materiaali, joka ei liiku.
Mutta jos sinulla on epäonni ja se halkeaa sauman kohdalta, joudut todennäköisesti kustantamaan korjaukset itse, koska se ei ole oikein tehty. (Tarkoitan, että vakuutusyhtiö voi hankaloittaa asiaa) Mutta jos pysyt hiljaa ja pidät peukkuja pystyssä, se menee varmaan hyvin.
1) Ei voi vahvistaa seinää ylimääräisellä seinämerkillä toiselta puolelta?
2) Lisää kolmas kerros kipsiä juuri tähän seinään!
3) Purkaa koko seinä ja tee uudelleen
4) Jos levy EI ole suihkun/kylvyn vieressä, kiinnitä tiukasti ja unohda se :
2) Lisää kolmas kerros kipsiä juuri tähän seinään!
3) Purkaa koko seinä ja tee uudelleen
4) Jos levy EI ole suihkun/kylvyn vieressä, kiinnitä tiukasti ja unohda se :
Ei, se on pesutupa, joten oletan, että se ei ole aivan yhtä herkkä asia.
Valitettavasti se on suljettu, ellei halua repiä olohuoneen seinää auki - mutta se aiheuttaisi todennäköisesti vastalauseita ennen kaikkea hallitukselta...
Ehdottomasti harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.
Ööh... vaihtoehto, joka ei tunnu ajankohtaiselta
Tämä lienee joka tapauksessa mahdollista
Kiitos kaikista ehdotuksista!
On olemassa kipsilevyjä, joita voit laittaa kipsilevyjen väliin. Näin lukitset vähintäänkin kipsin toisiinsa. (Uskon, että olet jo tehnyt sen liiman kanssa...
) Mutta en tiedä, onko PL 600 riittävän hyvä, ??? PL400 tiedän toimivan kipsillä.
Klikkaa tästä vastataksesi