Asennan parhaillaan ylimääräistä kerrosta kipsilevyjä seinälle laatoitusta varten. Huomasin, että yksi kipsilevy menee koko säännön yli, mikä aiheutti sen, että seuraava kipsilevy ei saanut otetta säännöstä yhdeltä puolelta...Argh! :-/
Valitettavasti en voi ottaa näitä alas, koska samalla kun ruuvaan, myös liimaan ne.
Levy, jossa on ruuveja vain toisella reunalla, on melko runsaasti liimattu (PL 600) takaa ja saumoista viereiseen levyyn, ja se ei ole täyskoko, vaan pikemminkin puolikas, 236 x 58 cm. Ruuvasin kunnolla sen puolen, johon pystyin.
Mitä luulette... kestääkö se laatoituksen...?
 
Hankala tilanne. Oletan, että kyse on kylpyhuoneesta?
Levyä poistaminen ei näytä olevan vaihtoehto. Luulen, että se kestää, koska kipsi on kuollut materiaali, joka ei liiku.
Mutta jos sinulla on epäonni ja se halkeaa sauman kohdalta, joudut todennäköisesti kustantamaan korjaukset itse, koska se ei ole oikein tehty. (Tarkoitan, että vakuutusyhtiö voi hankaloittaa asiaa) Mutta jos pysyt hiljaa ja pidät peukkuja pystyssä, se menee varmaan hyvin.
 
1) Ei voi vahvistaa seinää ylimääräisellä seinämerkillä toiselta puolelta?

2) Lisää kolmas kerros kipsiä juuri tähän seinään!

3) Purkaa koko seinä ja tee uudelleen :P

4) Jos levy EI ole suihkun/kylvyn vieressä, kiinnitä tiukasti ja unohda se ::)
 
Hankala tilanne. Oletan, että on kyse kylpyhuoneesta?
Ei, se on pesutupa, joten oletan, että se ei ole aivan yhtä herkkä asia.

Eikö seinää voi vahvistaa lisäämällä ylimääräisen tukipuun toiselta puolelta?
Valitettavasti se on suljettu, ellei halua repiä olohuoneen seinää auki - mutta se aiheuttaisi todennäköisesti vastalauseita ennen kaikkea hallitukselta... ;)

Laita kolmas kerros kipsiä juuri tähän seinään!
Ehdottomasti harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

Riko koko seinä ja tee uudelleen
Ööh... vaihtoehto, joka ei tunnu ajankohtaiselta :)

Mutta jos pidät suusi kiinni ja pidät peukkuja, niin se sujuu varmaan hyvin.

Jos levy EI ole suihkun/kylvyn kohdalla, ruuvaa tiukasti ja unohda virhe
Tämä lienee joka tapauksessa mahdollista :P Lisäksi uskon, että kestävyys ei pitäisi olla liian huono, se on kuin kallio nyt, kun liima on kovettunut, ja kuvauksen mukaan sen pitäisi kestää 125 kg / m2, joten pidän peukkuja....

Kiitos kaikista ehdotuksista!
 
On olemassa kipsilevyjä, joita voit laittaa kipsilevyjen väliin. Näin lukitset vähintäänkin kipsin toisiinsa. (Uskon, että olet jo tehnyt sen liiman kanssa... ;)) Mutta en tiedä, onko PL 600 riittävän hyvä, ??? PL400 tiedän toimivan kipsillä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.