Luettuani monia keskusteluja, joissa pohditaan nauhoja tasoituksessa... Itse olen aina käyttänyt paperinauhaa märkä-märkä -menetelmällä kipsilevyjen viistetyissä reunoissa ja sitten itseliimautuvaa lasikuitunauhaa levyjen lyhyillä sivuilla tai saumoissa, joissa ei ole viisteitä...

Sunnuntaina olin dilemmassa, kun lasikuitunauha oli loppunut ja kangasliima, jota olin joskus käyttänyt paperinauhan liimaamiseen, oli paakkuuntunut... Minulla oli kuitenkin märkätilapohjaa ja paperinauhaa...

Liimasin yksinkertaisesti paperinauhan märkätilapohjaan ja maalasin nauhan päälle hieman lisää märkätilapohjaa. Se pysyy kuin kallio kuivuttuaan ja on jopa matalampi kuin yleensä kangasliiman kanssa (joka on melko paksua). Olen nyt tasoittanut ja maalannut, ja se pysyy yhä paikallaan ilman merkkiäkään irtoamisesta...

Ajattelin vain vinkata tästä, koska uskon, että tästä tulee tuleva menetelmäni sekä viistetyissä että ei-viistetyissä saumoissa! :)

S
riippuen siitä, mitä merkkiä käytät, voi märkätilapohjustetta käyttää tapettiliimana.
"Materiaaliahankulut riippuvat siitä, onko käsittely tapetin liimaamista vai pohjustamista".

Seinänkosteudeneristemassani on sopiva väv:n liimaamiseen (eikö kaikki seinänkosteudeneristemassa olekin?). Ajatukseni vinkistä oli enimmäkseen se, että seinänkosteudeneristemassa on melko ohut, joten siitä tulee "matalahko" kohouma, kun liimaa remsan...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.