1 700 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Paino CLT-lattia
Aion rakentaa kerroksen lisää pieneen vanhaan taloon. Pidän erittäin paljon suurista kl-välipohjista, mutta mietin, ovatko ne liian painavia. Kl-levyjen tulisi levätä ullakkovälipohjan päällä, joka tulisi tasapainottaa mieluiten mahdollisimman vähillä tukipisteillä.
Toivoin saavani tietää sen keskustelussa. Mitä vaaditaan paksuudeksi, jos esimerkiksi kannatuspylväät ovat kahden metrin etäisyydellä toisistaan? Mikä on silloin paino per neliömetri?Lulaua sanoi:
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 406 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 406 viestiä
CLT painaa noin 500 kg/m3, mikä oletettavasti antaisi tavanomaiselle lattialle painon 100-150 kg/m2.
Martinssonsilla (varmasti kaikilla) on hyvä pdf-tiedosto, jossa on tietoa CLT:stä, mukaan lukien paino, jänneväli jne., jos haluat syventyä faktoihin.
Martinssonsilla (varmasti kaikilla) on hyvä pdf-tiedosto, jossa on tietoa CLT:stä, mukaan lukien paino, jänneväli jne., jos haluat syventyä faktoihin.
Kuulostaa tylsän raskaalta. Pinta-ala on 50 m². Eli siitä tulee 5 tonnia 100 kg/m² jos ymmärrän oikein. Mutta kiitos vastauksesta.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 406 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 406 viestiä
Minun on myönnettävä, että olen nähnyt KL:ää vain kaupallisissa rakennuksissa, eikä minulla ole aavistustakaan, millaisista paksuuksista on kyse sinun kohdallasi, joten minun arviointini (lue: arvaukseni) voi hyvinkin olla ylimitoitettu.M Maidi Eriksson sanoi:
Tavallisen puulattian painoksi lasketaan yleensä 50 kg/m².
Klikkaa tästä vastataksesi