Mats-S Mats-S sanoi:
Melkein niin, ettei yläpuoliselta julkisivulta tule sadevettä, mitä suurempi räystäs, sitä pidempi voi etäisyys olla. Periaatteessa siihen ei tarvita edes ylälistaa, ikkunanlistoitus tekee työn niiden harvojen pisaroiden varalta, jotka saattavat ilmestyä esim. julkisivupesun aikana.
Kiitos

• Tykkään
Mats-S
  • Laddar…
Ikkunasi ei ole tarpeeksi lähellä räystästä ja pellitys ei ole oikein asennettu. Se oli varmaankin se kysymys, jonka esitit mutta et ole tyytyväinen vastaukseen?

• Tykkään
J_K_H
  • Laddar…
E Evalarsson36 sanoi:
Sinun täytyy lukea tarkemmin. Missä olen kirjoittanut, että haluan ehdottomasti tietyllä tavalla? Haluan tietää, miten pelti pitäisi asentaa, ja epäilen, että kirvesmies yrittää huijata minua. Ja mitä talon ostamiseen tulee. Jos sinulla olisi mahdollisuus ostaa unelmiesi talo hyvään hintaan, mutta ainoa ongelma on, että pellit täytyy vaihtaa jostain syystä, kieltäytyisitkö siitä?
Teit esimerkin, johon vastasin.

Ensimmäisistä viesteistäsi käy ilmi, että haluat mustaa valkoisella siitä, että hän on väärässä, ja vastauksesi sekä tykkäämäsi viestit sisältävät suuren määrän riskirakenteita, joten oletan, että suosittelet niitä.

Voitko selittää, miksi sinun pitäisi vaihtaa pellit unelmatalossasi esimerkkitapauksessasi?
Jos se johtuu väärästä rakenteesta ja siksi haluat vaihtaa, sinun tulee myös laskea sen kustannukset. Jos se on esteettisistä syistä, olen jo vastannut siihen.
Tutkimusvelvollisuuden perusteella käy ilmi, että talossasi on väärin tehty, ja nyt voit joko ratkaista riskirakenteen tai vaihtaa värityksen riippuen siitä, mitä olet laskenut.

Saako kysyä tilanteestasi, miksi sinun pitäisi vaihtaa/siirtää tippalistaa?

Mats-S Mats-S sanoi:
Ja jos kyseessä on yläpuolinen pelti ikkunan yläpuolella, joka sijaitsee lähellä katon reunaa, on 100% riskitöntä, ei tule tippaakaan vettä sen pellin sisäpuolelle 😉
Se on virheellinen väite. Riski pienenee, jos se sijaitsee lähellä katon reunaa, on melkein kaikissa tapauksissa oikein.

E Evalarsson36 sanoi:
Totta. Voi reklamoida työnkin 😏
Silloin on ostettu jotain😉

• Tykkään
MONTREAL
  • Laddar…
Mats-S Mats-S sanoi:
Ja koskee se ylimääräistä ikkunan yläpuolella olevaa peltiä, joka on lähellä katon räystäitä, niin se on 100% riskitöntä, ei tule pisaraakaan vettä sen peltin sisälle 😉
Pitää paikkaansa ja ajattelin vielä sitä vaihtoehtoa kun se oli niin itsestäänselvää. 😎 Mökillämme meillä on ikkuna ylimääräisellä peltillä, muut ikkunat/ovet ovat vain koristeltu. Kuvassa esimerkiksi, vasemmalla oleva ikkuna on ylimääräinen pelti ja muut ovat vain koristeltu, ovet/ikkunat voivat olla vielä alempana ilman että tarvitaan ylimääräistä peltiä. Tässä on "perusteeton" kustannus panostaa ylimääräiseen peltiin, taataan 100% että sitä ei tarvita. Sitten jos talon sijainti on sellainen, että voi sataa vaakasuoraan, se täytyy arvioida talon olosuhteiden mukaan, mikä ei voi koskaan tapahtua siellä missä meidän talo sijaitsee.
Punainen puutalo, jossa on kaksi ikkunaa vasemmalla. Yhdessä on ylityselementti, toisessa pelkät vuorilaudat, avonainen ovi oikealla.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Henke70
  • Laddar…
T trojlee sanoi:
Sinun ikkuna ei ole tarpeeksi lähellä räystästä ja peltiä ei ole asennettu oikein. Sehän oli kysymyksesi, mutta et ole tyytyväinen vastaukseen?
Nyt kuvasin alakerroksen ikkunaa, koska en halunnut roikkua ulos yläkerran ikkunasta ottaakseni kuvaa. Se on jotenkin helpompaa kuvata tuo ikkuna 😏 minulla onhan useampia ikkunoita. Peltilevy on asennettu samalla tavalla kaikissa ikkunoissa. Missä olen kirjoittanut etten ole tyytyväinen vastaukseen?

A Alexn72 sanoi:
Sitten on ostettu jotain😉
Joo, olen ostanut palvelun

J J_K_H sanoi:
Teit esimerkin, johon vastasin.

Ensimmäisistä viesteistäsi ilmenee, että haluat saada mustaa valkoisella, että hän on väärässä, ja vastauksissasi ja tykkäämissäsi viesteissä on korkea määrä riskirakenteita, joten oletan, että pidät siitä.

Sinun täytyy selittää, miksi aiot vaihtaa peltikatot unelmakodissasi esimerkissäsi?
Jos syy on rakenteellinen virhe ja siksi haluat vaihtaa, sinun on myös otettava huomioon sen kustannukset. Jos syy on esteettinen, olen jo vastannut siihen.
Tarkastusvelvollisuuden mukaan ilmenee, että kotisi on virheellisesti rakennettu, ja voit nyt joko ratkaista riskirakenteen tai vaihtaa värin sen mukaan, miten olet laskenut sen.

Saako kysyä sinun tilanteessasi, miksi aiot vaihtaa/siirtää tippapeltiä?
Se on esimerkki Helge 😏 se ei ole todellisuus. On jokaisen oma asia, miksi haluavat tehdä muutoksen. Ehkä vaihdetaan talon väriä ja halutaan toisen värinen pelti esim. Minulla ei ole mitään suunnitelmaa vaihtaa mitään peltejä. Ei ainakaan juuri nyt.

Tuntuu, että tämä ketju alkaa olla koominen. Et ole ostanut palvelua puusepältä, mutta sitten sanotkin ostaneesi palvelun. Huomautat, että puuseppä on idiootti eikä voi ymmärtää mitä foorumin jäsenet kirjoittavat oikeasta asennuksesta. Näytät kuvan tarkoitetusta ikkunasta, jossa työ olisi pitänyt tehdä, mutta mitään ei ole tehty. Sitten yhtäkkiä ei olekaan kyse kuvassa olevasta ikkunasta. Jatka trollaamista, jätän tämän ketjun nyt...

• Tykkään
MONTREAL ja 2 muuta
  • Laddar…
T trojlee sanoi:
Mielestäni tämä ketju alkaa olla koominen. Et ole ostanut palvelua kirvesmieheltä, mutta sitten sanot, että olet ostanut palvelun. Huomautat, että kirvesmies on idiootti eikä pysty ottamaan vastaan foorumin jäsenten kirjoittamia ohjeita oikeasta asennuksesta. Näytät kuvan ikkunasta, jossa työn olisi pitänyt olla tehty, mutta siellä ei ole tehty mitään. Sitten yhtäkkiä ei edes ole kyseessä oleva ikkuna kuvassa. Jatka trollaamista, jätän tämän ketjun nyt...
Jos luet tarkasti. Ymmärrät kuinka koominen olet. Miksi on tärkeää kuvata oikea ikkuna? Bläckit ovat samanlaiset kaikissa ikkunoissa.

Olet kyllä huvittava ja esität virheellistä tietoa etkä ole mukava. Mutta väärin asennettu bleck sinulla on.

• Tykkään
MONTREAL ja 1 muu
  • Laddar…
ClasseClas
E Evalarsson36 sanoi:
Se on esimerkki Helge 😏 se ei ole todellisuutta. Jokainen päättää itse, miksi he haluavat tehdä muutoksen. Ehkä vaihdetaan talon väriä ja halutaan eri väriä pellille esim. Minulla ei ole suunnitelmaa vaihtaa mitään peltejä. Ei ainakaan juuri nyt.
Eli olet palkannut kaksi puuseppää keskustelemaan siitä, miten ylipelti pitäisi asentaa, mutta et aio vaihtaa mitään peltejä?

Mihin tarvitset muuten puuseppää? Mikä palvelu olet ostanut?

T trojlee sanoi:
Olet kyllä koominen ja esität virheellistä tietoa sekä olet epäystävällinen. Mutta väärinasennettu bleck sinulla on.
Kyllä minusta tulee epäystävällinen, kun ihmiset eivät kuuntele/lue kunnolla. Jos viittaat epäystävällisyyteen
ClasseClas ClasseClas sanoi:
Olet siis palkannut kaksi kirvesmiestä keskustelemaan siitä, miten yläblecki pitäisi asentaa, mutta et aio vaihtaa mitään bleckejä?

Mihin muuhun tarvitset kirvesmiehiä? Mikä palvelu sinulla on ostettuna?
Lue uudelleen. Kysymys oli, miten bleck pitäisi asentaa. Ja epäilen, että kirvesmies yrittää huijata minua. En ole palkannut kirvesmiehiä keskustelemaan siitä, miten jokin pitäisi asentaa. Minun ei tarvitse kirjoittaa koko elämäntarinaani saadakseni vastauksen kysymykseen 😏

T trojlee sanoi:
Olet varmasti koominen ja esität virheellistä tietoa ja olet epäkohtelias. Mutta sinulla on väärin asennettu bleck.
Jos viittaat epäkohteliaisuuteen kysymällä, mistä olet lukenut sen, mitä kirjoitat, sinun kannattaa miettiä uudelleen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.