Se, mikä voisi olla kiinnostavaa, on etsiä ikkunoita/ulkopuoleisia ovia, jotka kelpaavat passiivitaloihin.

Ewald sanoi:
Mikä voisi olla kiinnostavaa on etsiä ikkunoita/ulko-ovia, jotka soveltuvat passiivitaloihin.
Olen etsinyt ikkunoita ja ovia ympäri Itämerta. Ovia on ollut vaikea löytää, joten olen ostanut ne Ruotsista. Olen etsinyt tavallista valkoista peiliovea.

Valkoinen ovi, jossa on kolme paneelia ja kahva vasemmalla.

Mutta käytännössä kaikki löytämäni ovet ovat olleet hyperdesignattuja asioita, jotka ovat mahdottoman rumia.

Ikkunoista olen saanut todella hyvän tarjouksen noin 25 ikkunasta ja yhdestä lasiosasta liukuovilla.
Veka alphaline v90+ eräältä puolalaiselta yritykseltä.

Esim.
4kpl 15Mx13M
Uw 0,74 (EU laskenta)
11 400 kr

Viimeksi muokattu:
Olen saanut todella hyvän tarjouksen noin 25 ikkunasta ja yhdestä lasiosasta liukuovilla.
Veka alphaline v90+ puolalaiselta yritykseltä.

Esim.
4kpl 15Mx13M
Uw 0,74 (EU laskelma)
11 400 kr

Kuulostaa todella hyvältä! :thumbup:

JULA on osittain paljon halvempi kuin saksalaiset/itävaltalaiset rakennustavaratalot valittujen työkalujen/prylarin suhteen.

Ostin esimerkiksi Meec oksasahan 399 kr (norm. hinta: 999 kr) JULAsta Halmstadissa. Mielestäni se on erittäin hyvä hinta! JULAlla on aina jokin erityistarjous, kun olen Ruotsissa :thumbup:. Ja aina juuri ne tavarat, joita tarvitsen. Heinäkuussa se oli esimerkiksi postilaatikko...

KjellT sanoi:
Olen etsinyt ikkunoita ja ovia Itämeren ympäriltä. Ovien löytäminen on ollut vaikeaa, joten olen ostanut ne Ruotsista. Olen etsinyt tavallista valkoista ovea peileillä.

[kuva]

Mutta käytännössä kaikki löytämäni ovet ovat olleet hyperdesignattuja asioita, jotka ovat mahdottoman rumia.

Ikkunoista sain todella hyvän tarjouksen noin 25 ikkunasta ja lasiosasta liukuovilla.
Veka alphaline v90+ puolalaiselta yritykseltä.

Esim.
4kpl 15Mx13M
Uw 0,74 (EU laskenta)
11 400 kr

Saako kysyä, miltä puolalaiselta yritykseltä sait nuo hinnat?

Voiko tilata trall virke ulkomailta? Missä tapauksessa?

Se on raskas ja suurikokoinen, joten minun on vaikea nähdä, että se olisi kannattavaa, ellei kyseessä ole suurempia määriä tai jokin erityinen puulaji.

Mitä tulee oviin, minulla oli sähköpostiyhteys puolalaiseen yritykseen, joka viittasi ruotsalaiseen jälleenmyyjäänsä - Ekstrandsiin. Mutta nyt olen ollut yhteydessä Harmoni doorsiin Vesteråsin ulkopuolella, joka vaikuttaa tarjoavan hyviä hintoja. Periaatteessa sama asia kuin Diplomat mutta edullisempaa.

Olen tilannut kaksi ulko-ovea 9x20 tästä mallista http://harmonidorrar.se/product/127-lottorp.html, jossa hinta oli 2996 kr. Ajattelin laittaa ne lämpöeristettyyn varastoon.
Odotan tarjousta sisäovista ja useammista ulko-ovista.

http://harmonidorrar.se/product/11-almhult-3-spegel.html näyttää suunnilleen siltä mitä etsit, KjellT.

Löysin lopulta ovet paikallisesti hyvään hintaan.

Emme kuitenkaan pidä puristetuista ovista, koska ne tuntuvat liian kevyiltä. Samalta toimittajalta Fagerhult-sarja on tyyppi, jonka löysimme ja tilasimme paikallisesti hintaan 1490:- (9/21) ja 1790:- (10/21), karmit maksavat 590:- (118mm)

@Ewald ja @tjena
Voiko kysyä, mitä aiotte tehdä aurinkopaneelien kanssa?

Aurinkopaneelit .... hmm ... en puuhaile tällä hetkellä niin paljoa aurinkopaneelien kanssa ... ainoastaan silloin kun kyse on kannattavuuden arvioinnista ... jos aurinkopaneelit ovat kannattavia .... minulla on pieni "off-grid" -järjestelmä kotona autotallissa. Olen pitänyt sitä testatakseni hieman jne. ....

Olen uusi jäsen täällä.

Olemme ajatelleet tehdä ostoksia ulkomailta (Puola, Latvia, Viro jne.), mutta kiinnostus Puolaa kohtaan on korkea prioriteetti. Ajatuksena on löytää hyvä toimittaja, joka myy teräksenkangistusta materiaalista K500C-T. Mutta kysymys onkin, onko edes toimittajaa, joka myy teräksenkangistusta K500C-T tai vastaavasta materiaalista?

Tai onko meillä ruotsalaisia yrityksiä, jotka hoitavat tällaisia asioita, eli tilaavat kotimaan yrityksille heidän toiveidensa mukaisesti? Lisäksi aiomme myös hankkia paljon keittiömateriaaleja, käytännössä kaiken perustuksen.

Jos teillä on jotain jaettavaa, olisin erittäin kiitollinen, jos voisin tutkia sitä ennen kuin menen sinne ja tutkin asiaa.

Kiitos vastauksista. :)

Hei,
Onko kenelläkään hyviä yhteystietoja johonkin puolalaiseen yritykseen, josta voi ostaa edullisia graniittilevyjä?
Tarvitsen ikkunalaudat...

Ymmärtääkseni ne ovat paljon halvempia Puolassa.

Onko joku, joka voisi antaa kuvan siitä, miten hinnat nykyään ovat esimerkiksi Puolassa? Ikea on huomattavasti edullisempi, mutta entäpä kaakeli/laatta, kylpyhuonetarvikkeet, onko olemassa muita puolalaisia yrityksiä, jotka valmistavat/myyvät keittiöitä, jotka ovat vielä edullisempia kuin Ikea? ja paremmalla laadulla :/

MiniMii sanoi:
Onko joku, joka voi antaa kuvan siitä, miltä se nykyään näyttää hintojen suhteen esim. Puolassa?
Ikea on tietysti järkyttävän paljon halvempi, mutta miten on kaakelin/laatan, kylpyhuonetarvikkeiden kanssa, onko olemassa muuta puolalaista yritystä, joka valmistaa/myy keittiöitä, jotka ovat vielä halvempia kuin Ikea? Ja paremmalla laadulla :/
Kaveri sai kalliimman kustannusarvion HTH:sta Puolassa kuin Ruotsissa samalla piirustuksella.. :/ kruunu ei ole suotuisassa tilanteessa tässä yhteydessä..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.