339 609 lukukertaa ·
410 vastausta
340k lukukertaa
410 vastausta
Ostaa rakennusmateriaaleja ulkomailta
Minulla on vaikea kysymys ;-)
Aion kunnostaa vanhoja savupiippuja ja minulla on vaikeuksia löytää tyyliin sopivia tiiliä, joten etsin tiiliä, joilla on hieman vanhempi ulkonäkö (isketty). Rakennustavarataloista näyttää olevan vähän tarjontaa. Olisin kiitollinen osoitteista tiilituotteille.
Aion kunnostaa vanhoja savupiippuja ja minulla on vaikeuksia löytää tyyliin sopivia tiiliä, joten etsin tiiliä, joilla on hieman vanhempi ulkonäkö (isketty). Rakennustavarataloista näyttää olevan vähän tarjontaa. Olisin kiitollinen osoitteista tiilituotteille.
http://www.byggahus.se/forum/byggma...ara-100-ar-gamla-tegelstenar.html#post1121526per s sanoi:Minulla on vaikea kysymys ;-)
Aion kunnostaa vanhoja savupiippuja ja on vaikea löytää tiiliä tyylillä, joten etsin tiiliä, joissa on hieman vanhempi ulkonäkö (lyöty). Vaikuttaa siltä, että niitä on vähän yläpuolella mainituissa rakennustarvikeliikkeissä. Olisin kiitollinen muutamista osoitteista tiilituotteisiin.
PMa minulle, jos kiinnostaa
Uskon, että se on totta. Nykyään on myös erilaisia yrityksiä, jotka järjestävät "shoppausmatkoja" Puolaan. Katso esimerkiksi www.handlaipolen.se.
Hei!
Olen istunut ja lukenut langan läpi tunnin ajan. Useimmat viestit ovat hyvin vanhoja, joten ajattelin kysyä teiltä, joilla on hieman tietoa, onko edelleen kannattavaa matkustaa Puolaan?
Tavarat, jotka aion ostaa, ovat: kattotiilet, kaakelit, klinkkerit, lattiat, ikkunat ja mahdollisesti kodinkoneet, jos hinnat ovat oikeat.
Voiko järjestää kuljetusta esimerkiksi Castoraman kautta, kun on paikan päällä? Minä ja vaimo matkustamme sinne kuuden viikon sisällä ja ostamme kaiken paikan päältä. Ongelma on, kuten sanottu, vain kuljetus kotiin, koska kuorma on niin suuri, ja haluaisimme tietenkin ostaa kaiken kerralla saadaksemme hieman alennusta.
Kiitos etukäteen!
Terveisin
Olen istunut ja lukenut langan läpi tunnin ajan. Useimmat viestit ovat hyvin vanhoja, joten ajattelin kysyä teiltä, joilla on hieman tietoa, onko edelleen kannattavaa matkustaa Puolaan?
Tavarat, jotka aion ostaa, ovat: kattotiilet, kaakelit, klinkkerit, lattiat, ikkunat ja mahdollisesti kodinkoneet, jos hinnat ovat oikeat.
Voiko järjestää kuljetusta esimerkiksi Castoraman kautta, kun on paikan päällä? Minä ja vaimo matkustamme sinne kuuden viikon sisällä ja ostamme kaiken paikan päältä. Ongelma on, kuten sanottu, vain kuljetus kotiin, koska kuorma on niin suuri, ja haluaisimme tietenkin ostaa kaiken kerralla saadaksemme hieman alennusta.
Kiitos etukäteen!
Terveisin
Usein ei tarvitse edes olla paikan päällä, jos haluaa ostaa ulkomailta. Jos haluaa ostaa laattoja, lattioita, tapetteja jne., on tietysti hieman vaikeaa tehdä ostoksia, jos ei näe tuotetta IRL ensin.
Usein käy jopa hyvin ostaa verkon kautta, mutta yleensä maksu tapahtuu etukäteen. Jotkut suhtautuvat tähän kriittisesti. Vaihtoehtona toimivat myös luottokortti tai paypal.
Rahti Euroopan sisällä kestää noin 3-4 päivää, mutta esim. Saksasta Itävaltaan se kestää joskus alle 2 päivää.
Usein käy jopa hyvin ostaa verkon kautta, mutta yleensä maksu tapahtuu etukäteen. Jotkut suhtautuvat tähän kriittisesti. Vaihtoehtona toimivat myös luottokortti tai paypal.
Rahti Euroopan sisällä kestää noin 3-4 päivää, mutta esim. Saksasta Itävaltaan se kestää joskus alle 2 päivää.
@ tjena
On uusia eräpohjaisia tuotteita. Erilaisia hintoja eri merkeille. Sitten täytyy ottaa "position" ... hinnat alkavat 1,25 EUR per W + rahti.
Tunnettuja merkkejä kuten Schüco, Sayno, LG, ... tämä myydään kuitenkin "yksityishenkilöltä", eli ilman takuuta.
Yritys: Halvimmat ovat noin 0,75–0,8 EUR mukaan lukien Saksan alv + rahti ... ohutkalvoaurinkokennot. Mutta tältä myyjältä voi jopa olla yksittäisiä paneeleja.
On uusia eräpohjaisia tuotteita. Erilaisia hintoja eri merkeille. Sitten täytyy ottaa "position" ... hinnat alkavat 1,25 EUR per W + rahti.
Tunnettuja merkkejä kuten Schüco, Sayno, LG, ... tämä myydään kuitenkin "yksityishenkilöltä", eli ilman takuuta.
Yritys: Halvimmat ovat noin 0,75–0,8 EUR mukaan lukien Saksan alv + rahti ... ohutkalvoaurinkokennot. Mutta tältä myyjältä voi jopa olla yksittäisiä paneeleja.
@ moro
Aleo hänellä on paljon. Hän myy kuitenkin yksityisesti.
Esim.
Nämä vaikuttavat hyviltä: mutta vain 5 kpl jäljellä.
[Schüco MPE 205 PS poly 205 Wp 5 kpl P19 32,80 8,40 26,90 7,59 1495 1001
Sitten on useita muita.
SunPower SPR WHT 300 Wp 7 P18 64,00 5,87 54,70 5,49 1559 1046 (7 kpl jäljellä)
[S-Energy SM-225PA8 225 13 P16 36,60 8,25 29,70 7,60 1620 980 (13 kpl jäljellä) ... jne
Aleo hänellä on paljon. Hän myy kuitenkin yksityisesti.
Esim.
Nämä vaikuttavat hyviltä: mutta vain 5 kpl jäljellä.
[Schüco MPE 205 PS poly 205 Wp 5 kpl P19 32,80 8,40 26,90 7,59 1495 1001
Sitten on useita muita.
SunPower SPR WHT 300 Wp 7 P18 64,00 5,87 54,70 5,49 1559 1046 (7 kpl jäljellä)
[S-Energy SM-225PA8 225 13 P16 36,60 8,25 29,70 7,60 1620 980 (13 kpl jäljellä) ... jne
Viimeksi muokattu:
Allmänt sagt är väl monokristallina bäst (högst verkningsgrad). Men polykristallina är bara liiite sämre (kanske 1 till 3 %) mht verkningsgraden.
Tunnfilmsceller har i regel lägre verkningsgrad.
Men modulerna är ju testade och man vet ju hur många Wp en modul har.
Grätzel cellen och organiska celler har dock begränsad livstid vad jag vet (men sådana paneler är det inte).
Vanligtvis ger ju tillverkaren en viss garanti att panelen ger ett visst utbyte under en viss tid.
Kända märken är Yngli, Schüco, Aleo, Mitsubishi, Sayno, CSI, EGING, ...
Finns ju hur många gubbar/företagare osv. som helst ute på tyska forum som har att sälja ngt
... mycket bråk och förfalskade utbyten osv också 
Tunnfilmsceller har i regel lägre verkningsgrad.
Men modulerna är ju testade och man vet ju hur många Wp en modul har.
Grätzel cellen och organiska celler har dock begränsad livstid vad jag vet (men sådana paneler är det inte).
Vanligtvis ger ju tillverkaren en viss garanti att panelen ger ett visst utbyte under en viss tid.
Kända märken är Yngli, Schüco, Aleo, Mitsubishi, Sayno, CSI, EGING, ...
Finns ju hur många gubbar/företagare osv. som helst ute på tyska forum som har att sälja ngt