S
summa sumarum(kirjoitin nyt oikein)
käytä mitä haluat. osb halvempaa kuin plywood.

• Tykkään
Olageras
  • Laddar…
Vain toinen puoli minulle :cool:

S
kyllä, tätä voi ajaa pidempään.

G
Pitäisikö vanerissa olla liikuntasauma? Vai voiko sen asentaa reunat vastakkain?

20 mm vaneri liimattu reuna reunan kanssa 50 mm ruuvi on hyvä

....ja se sen pitäisi kestää ainakin yksi tai kaksi taulua.

...ja sinä päivänä kun haluaa muuttaa jotain, kun kaikki on liimattu ja ruuvattu useisiin kerroksiin sekä seinään että lattiaan, tarvitaan koulutus "dynamitard" :D
Olen itse ajatellut monta kertaa, että, entä jos minun täytyy avata taas........

Haluammeko pitää ketjun elossa vähän pidempään, voimme täsmentää, minkä tyyppistä kipsiä tarkoitetaan, esimerkiksi:

* "OSB tai plywood kipsin takana?"
* "OSB tai plywood kosteudenkestävän kipsin takana?"

Muutama vuosi sitten oli sekavia keskusteluja siitä, oliko siellä ylipäätään minkäänlaista puulevyä sallittua, mutta nyt se kai on? Joten mitä sanotte? OSB vai Plywood? :-)

en ole koskaan käyttänyt OSB:ta, mutta se näyttää olevan jotain jätettä, joka ei kelpaa muuhun kuin gyprocin taakse piilotettavaksi

tässä emme koskaan saa tietää, mikä on oikein tai väärin, käytä tervettä järkeäsi

Mikael_L
Vau, mikä sattuma. Piilotan sen itse asiassa kipsin taakse,...

... mutta hei, älä juoruile.
Käännän sen jopa yöllä pimeässä, jotta kukaan ei näe sitä ... :rolleyes:

...kummallisinta kaikesta on se, että kun levy on paikallaan, tyypistä riippumatta, se toimii todella hyvin eikä koskaan tarvitse miettiä, mitä levyä siellä on. Kunhan siellä on jotain enemmän kuin kipsiä... Ihmettelen, miksi se on näin?

Jotta voisin lisätä tähän ketjuun vielä tärkeää tietoa, voin kertoa, että uudessa talossamme on 15 mm helmipaneeli kipsilevyn takana, jotta voin nikkaroida lampun kanssa:)

(Kävin konkurssihuutokaupassa sahatehtaalla ja ostin 230 m2 hintaan 1800:-)

• Tykkään
Patric Sandström
  • Laddar…
Elkludde sanoi:
en ole koskaan käyttänyt OSB:tä, mutta se näyttää olevan jotain jätettä, joka ei kelpaa muuhun kuin piilotettavaksi kipsilevyn taakse

Tässä emme koskaan saa tietää, mikä on oikein tai väärin, käytä tervettä järkeäsi
Se on kai suunnilleen siihen tarkoitukseen?
Uskoakseni se on kuitenkin vahvempaa kuin tavallinen vaneri ja lastulevy.
Onko minulla oikeassa siinä, tai ainakin yhdessä vaihtoehdoista.
Oikeudenmukaisuuden vuoksi vertailu samalla paksuudella.

Tietysti kaikki muu kuin 22 mm pontattu lattialeslastulevy on kelvotonta seinässä, mutta vain siksi :cool:

Käsitykseni mukaan vaneri on vahvempaa kuin OSB myös eri hinta
puhummeko puhummeko prima-mäntyvanerista? vai jostain muusta

Vaneri on vahvempaa kuin OSB, mutta ero ei ole suuri verrattuna lastulevyyn, joka on huomattavasti heikompi ja murtuu helposti. Kaikki käy kuitenkin mielestäni niin kauan kuin seinille ei ole tulossa elefantteja.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.