IPE 160 vastaa pikemminkin 90x270. Mielestäni sinun ei pitäisi ostaa sitä. Olemme aiemmin todenneet, että teräspalkki on ongelmallinen nykyisissä olosuhteissa.
Olen huomauttanut, että heidän pitäisi laskea uudelleen limträ:n kanssa.
Minusta se kuulosti lisäksi erittäin heikolta IPE160:n kanssa. Olen huolissani siitä, ettei heillä ole tarpeeksi osaamista tehdä laskelmia tai että he ovat unohtaneet lisätä joitakin tekijöitä tai arvoja laskentaohjelmaan.
Ahh ok, laitan lopullisen version, kun se on valmis. Täytyy mennä mittaamaan etäisyys kattotuolien välillä. Se on ilmeisesti tärkeää keskimmäisen tukipylvään pistekuormituksen kannalta.
Sillä ei ehkä ole sinulle merkitystä, mutta kattosääntö ei tarvitse olla suoraan pilarin yläpuolella, vaan se voidaan sijoittaa enintään palkin korkeuden verran pilarin reunasta menettämättä vaikutusta leikkausvoimaan. Ajattelin siltä varalta, että teit muutoksia saadaksesi kattosäännön keskelle pilaria.
ahhh, kummallista. Nyt kattosääntö oli sijoitettu 20-30 cm:ä keskipylväästä. Suunnittelija sanoi, että olisi parempi olla suoraan keskipylvään yläpuolella.
Nyt olen piirtänyt kattotuolit. Oli pakko lähteä mittaamaan, jotta saisin sen tarkasti. Ei hauskaa lumimyrskyssä mutta mutta....olisi pitänyt tehdä se aiemmin..
Rakennussuunnittelija ei ole väärässä, pyritään luonnolliseen voimansiirtoon. Kuten mainittiin, voi vähentää lastin leikkausvoimaa lähellä tukipistettä (45 asteen sisällä tukipisteen reunasta). Mielestäni voit säätää osan siten, että se on keskeisesti seinien välillä. Pienet eksentrisyydet näyttävät usein siltä, että jokin ei ole aivan oikein.
Oikea puoli peittyy jääkaapilla ja vasen puoli verholla/verholla.
Lisäksi mitat seiniin eivät ole täysin oikeat. Huone piirustuksen mukaan on 7250 mm piirustuksen mukaan, mutta kun mittaan, saan sen enemmän.
Ulkopuolelta voin helposti löytää keskellä olevan kattopalkin. Mittaan 3000 mm molempiin suuntiin. Ei ole aivan helppoa vetää tuota viivaa taloon ja mitata etäisyydet kumpaankin seinään.
Oikealla puolella sain 860 mm ja vasemmalla puolella 600 mm. Palkki on 6000 mm.
860 + 6000 + 600 = 7460 mm
Se ei siis täsmää huoneen mittoihin piirustuksessa.