33 160 lukukertaa ·
238 vastausta
33k lukukertaa
238 vastausta
Avaus ulkoseinässä
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Ruuvivalinta ei kuulu minkään rakennusluvan piiriin. En tiedä suoralta kädeltä, mitkä ovat WTS 3,6:n kantokyvyt, mutta minun on vaikea uskoa, että ne olisivat korkeammat kuin esimerkiksi M10x120.
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 7 955 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 7 955 viestiä
Se alkaa lähestyä
Kun valan pylväiden perustuslaatat, voinko sekoittaa expanderbetongia ja tavallista fulbetongia? Eli ensin valan leijonanosan fulbetongilla ja sitten teen vain viimeisen alivalun expanderbetongilla?
Kun valan pylväiden perustuslaatat, voinko sekoittaa expanderbetongia ja tavallista fulbetongia? Eli ensin valan leijonanosan fulbetongilla ja sitten teen vain viimeisen alivalun expanderbetongilla?
En ole ollut mukana keskustelussa niin kuin muut, joten en ehkä ole täysin perillä siitä, mitä aiot tehdä. Mutta näin se yleensä tehdään, kyllä.D Derbyboy sanoi:
Eli perustukset valetaan betonista ja sitten pilaria alivellataan myöhemmin laajenevalla betonilla.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Nice 

Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Miten jännittävää! Ajattele, kuinka kauan se on kestänyt.
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 7 955 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 7 955 viestiä
@justusandersson! Voitko tämän kuvan perusteella sanoa, kuinka monta mm taipuma palkilla on täydessä lumikuormassa. Mietin, voinko rakentaa katoksen.D Derbyboy sanoi:
Tuhannet kiitokset!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Luuletko, että olen oraakkeli? Sekä @bossespecial että minä olemme kai laskeneet sen kerran, mutta en muista sitä. Tarvitset kaikki asiaankuuluvat mitat ja tiedot, jos aiot laskea taipuman. Mutta koska kyseessä on herkkä sovellus palkilla liukuikkunan päällä, mielestäni sinun ei pitäisi kuormittaa seinää enempää. On parempi, että teet aurinkokatoksen, joka seisoo neljällä jalalla. Lisäksi se voi olla tyylikkäämpi.
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 7 955 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 7 955 viestiä
En usko, tiedän että olet oraakkeli mutta ymmärrän ja olen samaa mieltä.
Ajattelin näin:
luultavasti en saa rakennuslupaa isolle katokselle 25 m2+, joten rakennan vain pienen (6-8 m2) siihen asti kun rakennusoikeutta laajennetaan (noin 5-10 vuotta) ja silloin voin ehkä ripustaa sen liukuoven ylle.
Saadakseni sen näyttämään hyvältä, tarkoitan että taaempi kantolinja mukaan lukien pylväät täytyy upottaa kattoristikkoon.
vähintäänkin tarvitsen jotain pientä, koska liukuovi vuotaa hieman vettä alauraan
Ajattelin näin:
luultavasti en saa rakennuslupaa isolle katokselle 25 m2+, joten rakennan vain pienen (6-8 m2) siihen asti kun rakennusoikeutta laajennetaan (noin 5-10 vuotta) ja silloin voin ehkä ripustaa sen liukuoven ylle.
Saadakseni sen näyttämään hyvältä, tarkoitan että taaempi kantolinja mukaan lukien pylväät täytyy upottaa kattoristikkoon.
vähintäänkin tarvitsen jotain pientä, koska liukuovi vuotaa hieman vettä alauraan