14 390 lukukertaa ·
18 vastausta
14k lukukertaa
18 vastausta
Onko tämä kohtuullinen hinta putkiremontille?
Samaa mieltä. Olen lähestymässä saman projektin loppuvaihetta ja materiaalikustannus on tässä yhteydessä mitätön. Olen käyttänyt noin 5' putkiin ja noin 5' lavalle betonia. Työajan arvioiminen on vaikeampaa. Minun tapauksessani siihen on kulunut huomattavasti aikaa kivisen maan vuoksi. Mutta ajattelen, että se ei ole 725 kr/tunti-työ. Suuri osa työstä on täysin epäpätevä kaivuutyö, johon voi laittaa minkä tahansa tontun.H hempularen sanoi:
Moderator
· Stockholm
· 56 241 viestiä
Kuten sanottu, myös työ. Teimme samanlaisen panoksen pari vuotta sitten. Meidän tapauksessa oli noin 10 m putkea lattian alla, mutta joka piti taivuttaa noin 3 kertaa, ja yhteensä 6 poistumista suihkutilaan, kellarivessaan, pesukoneeseen jne. Se maksoi yhteensä noin 75 000. Sitten ostin itse osan putkista, noin 3 500 lisää. Ja palkkasin kaivurin ja reiäntekijän. Menimme ulos perusmuurin läpi korkeammalle kuin vanha putki, jotta voisimme välttää marmorilattian rikkomisen. Vanhat putket olivat melkein 1m kellarin lattian alla. Myös reiäntekofirman palkkasin itse. Se oli noin 80 cm graniittipohjaa, johon piti tehdä reikä. Kaivaminen ja reiän teko maksoivat noin 15 - 16 000 ennen ROT. Olen itse palauttanut klinkkerilattiat, noin 15 neliömetriä klinkkeriä, ja jouduin laatoittamaan kellarivessan seinät uudelleen. Marmorin lattian korjaaminen on edelleen jäljellä. Siinä, missä murtui, tulee olemaan kaappi.
Työskentelin ylimääräistä museolaivalla ja sen sijaan että fekaalit päästettäisiin järveen, meidän piti asentaa septitankki. Ei ollut juurikaan mahdollista asentaa paksuja viemäriputkia, jotka pitäisi vetää läpi senttimetri paksun levyn. Joten valitsimme vaihtoehdon käyttää tavallisia teräsputkia, joiden halkaisija on noin 20 mm. Jotta putket eivät tukkeutuisi, sijoitimme viemärimyllyn WC:iden alle, joka jauhoi jäteveden. Tämä on toiminut hyvin. Mietin, onko olemassa jotain samanlaista järjestelmää, jonka voisi asentaa omakotitaloon sillä aikaa, kun vedetään uusia viemäriputkia. Minulla ei ole suurempia ongelmia taloni viemäriputkistossa ja mietin, onko olemassa tee-se-itse-vaihtoehtoja minun tilanteeseeni. Talo on vuodelta 1966, ehkä painepesuri ja että voisi itse suihkuttaa muovikerroksen putkien sisälle. On eräs firma, joka usein lähestyy omakotitalojen omistajia ja tarjoaa reliningia yli 100-200000:-, mikä mielestäni vaikuttaa rahan tuhlaukselta.
Kyllä, luulen, että sellaisia vessoja on olemassa. Kuinka hyvin ne toimivat, en tiedä. Meillä oli vessoja, jotka näyttivät ja kuulostivat lentokoneen vessoilta työpaikalla, ne aiheuttivat usein ongelmia... Epäilen, että ne olivat juuri sellaisia, joissa on viemärimylly...N nallepu sanoi:Työskentelin ylimääräisesti museolaivalla ja sen sijaan, että päästettäisiin ulostetta järveen, meidän piti asentaa sepitankki. On tuskin mahdollista asentaa paksuja viemäriputkia, jotka pitää vetää läpi senttimetri paksun teräslevyn. Joten valitsimme vaihtoehdon käyttää tavallisia teräsputkia, joiden halkaisija oli noin 20 mm. Jotta putket eivät tukkiutuisi, sijoitimme viemärimyllyn vessojen alle, joka jauhoi viemäriveden. Se on toiminut hyvin. Mietin, onko olemassa samanlaista järjestelmää, jonka voisi asentaa omakotitaloon sillä aikaa, kun uusia viemäriputkia vedetään. Minulla ei ole suurempia ongelmia taloni viemäriputkissa ja mietin, onko olemassa tee-se-itse-vaihtoehtoja minun osaltani, jolla on talo vuodelta 1966, ehkä painepesuri ja että voisi itse ruiskuttaa muovikerroksen putkien sisälle. On eräs yritys, joka usein lähestyy omakotitalojen omistajia ja tarjoaa reliningia reilusti yli 100-200000:- hinnalla, mikä mielestäni vaikuttaa rahan tuhlaukselta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Elektriker debiterar för undersökning efter lång tid, är detta rimligt
El -
Offert nytt tak - 3 750kr/kvm - Kan detta verkligen vara rimligt??
Tak & Vind -
VVS jobb är detta pris rimligt?
Badrum -
Är detta ett rimligt belopp av tre kronor försäkring?
Försäkringar -
Dimensionering av altan, verkar detta rimligt?
Altan & Uteplats