R
raddforasbest sanoi:
Huomaa, että annan neuvoja oman uskoni pohjalta. Toimin kuten opetan.

Nyt olet alkanut repiä taipumia myös, näen.. suosittelen todella ottamaan näytteen, jos siellä sitten on asbestia, se on vain sinun oma suhtautumisesi tähän materiaaliin, joka ratkaisee, mitä teet.
Paras on tietysti ottaa purkuyritys (joka ei huijaa) ja repiä se pois. Kaikki muu on minun mielestäni mahdotonta.

Jos sinulla on lapsia, se on sinun kirottu vastuusi.
Ota rauhallisesti nyt...asenteesi mukaan täytyy olla mahdotonta olla tekemisissä minkään -90-lukua vanhemman kanssa...
 
raddforasbest sanoi:
Käytettiinpä asbestia myös maalissa. Se, mitä ette ymmärrä, on, että asbestia käytettiin äärimmäisen paljon.

[linkki]
Jos se on nyt niin yleisesti käytetty ja vaarallinen, kuinka monta ihmistä tunnet, jotka ovat kuolleet siihen?
 
se asbestiasio on hankala, ihmetyttää kuitenkin että sitä on käytetty niin monissa materiaaleissa niin kauan ja kaikkialla, ihmiset ovat aina kunnostaneet taloja jne., miksi eivät kaikki ole kuolleet? Sama juttu jarrupalojen kanssa, ajattele kaikkia jotka ovat asentaneet autoja, miksi eivät hekään ole kuolleet? Vaikuttaa epäselvältä tämä lukujen suhteen. Asbestihan ei hajoa, joten jos he käyttivät jarrupaloja asbestilla pitkään ja jarrutettiin, niin hiukkaset lentävät ilmassa, joten mikään asbesti ilmassa ei ole kadonnut?

Joskus on ihmetellyt mitä materiaalia sitä käsittelee, mutta rehellisesti sanottuna ei ole ilmaista lähettää näytteitäkään.

Pitää toivoa, että on ollut onnea yksinkertaisesti.
 
Aloitan epäillä, että raddforasbestilla on taloudellisia intressejä yrityksissä, jotka testaavat asbestia. :D
 
  • Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
Nyt en ole lukenut koko ketjua, vaan perustan näkemykseni ensimmäiseen viestiin ja kuvaan. Mutkissa voi olla joskus asbestia. En ottaisi riskiä, vaan käsittelisin sen kuten pitää. Voit puhdistaa sen itse. Tekisin niin, että teippaan mutkat kiinni tiiviillä muovilla hyvin löyhästi ja sitten puran suoraan muovin sisällä. Varmista hyvä ilmanvaihto, käytä kertakäyttöhaalaria, tiukkaa vaatetusta ja kunnollista kasvosuojaa. Ei sellaista valkoista, joka suodattaa vain tiiliä.
 
thomas33 sanoi:
Aloitan epäilemään, että raddforasbestilla on taloudellisia intressejä yrityksissä, jotka testaavat asbestia. :D
fan va hyvä voimmeko saada määräalennus silloin
 
Asbestin vaarallisuuteen kaikki reagoivat eri tavoin. Tunnen useita, jotka ovat saaneet siitä terveysongelmia ja jopa menehtyneet seurauksiin.
 
Minulla on eterniittikatto kesämökillä, jossa olen oleskellut joka vuosi vuodesta 1970.

Ja vuonna 1983 otin alas sivulevyt (=eternitti = asbestisementti) silloisesta talostani, kun lisäeristin ja laitoin puupaneelin.
Yritimme viedä sivulevyt kaatopaikalle, mutta naapurin asukkaat matkan varrella ottivat ne kaikki varalle omiin taloihinsa :)

Taitaa olla niin, että elän lainatulla ajalla nyt :eek:
 
  • Tykkään
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
@raddforasbest
Kirjoitin aiemmassa viestissä, että aiemmat omistajat ovat purkaneet, ja jos katsot tarkasti, näet myös, että mutkasta on maalattu siellä, missä on purettu. Uskon, ettei kukaan maalaisi keskellä purkuprosessia, ainakaan minä en tekisi niin. Olen myös sitä mieltä, että jätämme lapset ja voimasanat tämän keskustelun ulkopuolelle. Olen kysynyt, voiko joku sanoa jotain varmaa kuvasta, ja olen saanut sekä asiallista apua että varovaisen käsittelyn neuvoja osaavilta foorumin jäseniltä. Ja saneerausyritykset voivat olla todella hyviä, mutta mielestäni on asioita, jotka oikeilla välineillä ja tiedoilla voi tehdä yhtä hyvin itse, riippumatta siitä, onko kyseessä asbesti- tai jokin muu saneeraus.

@kaikillemuut: Kiitos kaikista vastauksista, erittäin hyvää ja opettavaa apua! Aiomme pukea suojavarustuksemme (meillä on hyvät varusteet), kääriä juuri mutkat vahvaan muoviin ja katkaista ympäriltä, kun sen aika on. Ottaen huomioon kaikki tekijät, arvioin tämän sekä järkeväksi että varovaiseksi ratkaisuksi.
 
  • Tykkään
thomas33 ja 3 muuta
  • Laddar…
R
Jesca sanoi:
@raddforasbest
Kirjoitin aikaisemmassa viestissä, että aiemmat omistajat ovat purkaneet, ja jos katsot tarkasti, niin näet myös, että mutkaan on maalattu siinä, mistä on purettu. Tuskin kukaan maalaisi kesken purkamisen, ainakaan minä. Olen myös sitä mieltä, että jätetään lapset ja voimasanat tämän keskustelun ulkopuolelle. Olen kysynyt, voiko joku varmasti sanoa jotain kuvan perusteella, ja olen saanut sekä asiallista apua että varovaisen käsittelyohjeita foorumin asiantuntevilta jäseniltä. Ja sanointiyritykset voivat olla tosi hyviä, mutta mielestäni on asioita, jotka oikeilla varusteilla ja tiedolla voi tehdä itse yhtä hyvin, riippumatta siitä, onko kyseessä asbesti- vai muu saneeraus.

@asiaanmuut: Kiitos kaikista vastauksista, erittäin hyvää ja opettavaista apua! Me aiomme pukea suojavarusteemme (meillä on hyvät tavarat), kääriä juuri mutkat vahvaan muoviin ja katkaista ympäriltä, kun sen aika tulee. Kaikkia parametreja huomioiden arvioin, että tämä on sekä järkevä että varovainen ratkaisu.
Okei, mitä hyvä sitten voit freestyleilla, jos joskus tarvitset leikkausta tai puolustusta oikeudessa. Katsotaanpa, miten seuraamustajunta ja logiikka pitävät paikkansa.
 
raddforasbest sanoi:
Okei, mitä hyvä, silloin voit vapaasti esittää, jos koskaan tarvitsee tulla operoiduksi tai puolustetuksi oikeudessa. Katsotaanpa, kuinka seuraajärki ja logiikka kestävät.
Tai kuinka pitkä psykoosi tulee siitä, kun uskoo, että kaikki on asbestiä vanhassa talossa.
 
  • Tykkään
VikHe ja 1 muu
  • Laddar…
Mattias Axelsson sanoi:
Mitä tulee siihen, kuinka vaarallista asbesti on, kaikki reagoivat eri tavoin.
Tunnen useita, jotka ovat saaneet terveysongelmia siitä, jopa kuolleet seurauksista
En halua väittää vastaan, mutta oletko aivan varma, että tunnet USEITA?

Minulla on tausta teollisuudenalalta, joka oli aikanaan suuri asbestin käyttäjä, mutta joka oli myös ensimmäinen lopettamaan sen käyttöä. Osallistuin suuriin ja jatkuviin terveystutkimuksiin vanhemmille kollegoille, jotka olivat olleet kosketuksissa juuri asbestin kanssa, mutta en ole tästä huolimatta tavannut montaakaan, jotka olisivat saaneet terveysongelmia. Siksi ihmettelen hieman, sillä se ei kuitenkaan ole niin yleistä.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Kyllä, useat tapaukset joissa syyksi on ilmoitettu asbesti. Myös me teimme jatkuvasti terveystarkastuksia, koska työskentelimme saneerauksen parissa ja erityisesti asbestin kanssa.
 
Kyllä, jos on nenä asbestissa päivät pitkät kuten vaikka työntekijät Eternitissä Lommassa, niin sitten tapahtuu asioita....

mutta eikö me keskustella tässä ketjussa muusta kuin ammattimaisesta asbestin puhdistuksesta....? :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.