Jos haluat poistaa eristyksen, kastele se, vedä muovipussi päälle ja poista eristys. Siihen et tarvitse mitään puhdistajaa.
Asbesti on työsuojeluongelma, ei kansanterveysongelma.
Fredrik
Hei! Liitän pari kuvaa, yksi mutka ja yksi liitos. Minusta se näyttää samanlaiselta kuin suoralla osuudella. Talo on vuodelta -72 ja on siten valmistettu sen jälkeen, kun hälytykset tulivat, mutta ennen kuin kielto astui voimaan. Lisää eristystä on poistettava, kun siirrämme vedensyötön keittiöön (OT, mutta se mitä teemme, on yhdistää klassinen pieni 70-luvun huone 70-luvun pienen keittiön kanssa ja saada järkevän kokoinen ja mukava tila).
On todella mukavaa, että olette kiinnostuneita pohdinnastani, kiitos!
Mutta se on luultavasti syy siihen, että pala eristystä on poistettu. Eli on tehty uusi liitos vanhaan putkeen.
On varmaan yhtä harvinaista, että moderneissa putkissa, joissa on puristusliitäntä, on maalattua gasbindaa eristykseksi, joten tässä on varmasti kyse vanhaan putkeen tehdystä jatkosta yksinkertaisesti.
OT, mutta presskopplingen on yli 50-vuotias ruotsalainen keksintö. Se voisi teoreettisesti olla aito asennus mineraalivillalla, gasbinda:lla ja presskopplingen:lla myöhäiseltä 60-luvulta, mutta todennäköisesti ei.
En tiennytkään sitä, mutta milloin presskopplingen otettiin käyttöön tavallisissa asennuksissa? Se täytyy olla 90-luvulla, kun siitä tuli yleisesti käytetty?
Hei! Liitän parit kuvat lisää, yksi mutka ja yksi sauma. Mielestäni se näyttää samalta kuin suoralla osalla. Talo on vuodelta -72 ja on siten valmistettu hälytysraporttien jälkeen mutta ennen kieltoa.
[kuva]
Hieman epäselvä mutta varmasti näyttää valkealta juuri mutkassa (sisäpuolella sideharsoa)?
Tämä voi olla asbesti, koska juuri mutkissa käytettiin tätä materiaalia
En tiennyt sitä, mutta milloin alettiin käyttää press-kytkentöjä tavallisissa asennuksissa? Sen täytyy olla 90-luvulla kun siitä tuli yleisesti käytettyä?
Tiedän, että isä jahtasi putkimiehiään 70-luvun alussa omaksumaan Mapress-yhteet, mutta hän puhui kuuroille korville. En usko, että se hyväksyttiin ruotsalaisten putkimiesten keskuudessa ennen vuotta 2000. Kun hän teki LVI-työt talossani 2005, siitä oli juuri tullut standardimenettely.
njaa tulkitsen kuvan ehkä niin, että joku on leikannut pois palan eristystä ja huomannut, että se näyttää rumalta, joten on sutinut kerroksen valkoista maalia, jotta kaikki olisi saman väristä eikä erottuisi liikaa taustalla olevasta seinästä.
punainen nuoli = mineraalivillaeristeen pää, ehkä valmiiksi valmistettu putkivaippa
keltainen nuoli = maalaamaton kupariputki, juotettu putkikäyrä
harmaa nuoli = valkoiseksi maalattu putkikäyrä
sininen nuoli = eristys todennäköisesti asbestia
[kuva]
Ja kaikki yhdessä valkoiseksi maalattuna sideharsolla.
Ja minä tulkitsen kuvan siten, että joku on maalannut eristeen päälle....
Mielenkiintoista, että voi nähdä niin erilaisia asioita....
Mutta on niitä, jotka väittävät, että USA ei koskaan ollut kuussa...
On niitä, jotka uskovat joulupukkiin....
...ja sitten on niitä, jotka leikkaavat nämä putket suorasta kohdasta ja nostavat epäilyttävät mutkat ulos kokonaisina, jolloin ei tarvitse miettiä asbestia tai ei.
Huomaa, että annan neuvoja oman uskoni pohjalta. Toimin niin kuin opetan.
Näen, että olet alkanut koskea myös mutkiin.. Suosittelen todella, että otat näytteen ainakin, jos sieltä löytyy asbestia, niin sitten on vain oma suhtautumisesi tähän materiaaliin, joka ratkaisee mitä teet.
Paras tapa on tietenkin kutsua sinne saneerausyritys (joka ei huijaa) ja poistaa se. Mielestäni kaikki muu on mahdotonta.
Jos sinulla on lapsia, niin se on kirottua vastuullasi.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.