Milkshaken sanoi:
Mutta jos aiot panostaa Kerto, ehkä sinun kannattaa satsata suoraan kattopalkkiin... siis ei Kerto perinteisessä kattotuolirakenteessa, vaan juuri sellaisena itsekantava kattopalkki... noin 35cm korkeudelta pitäisi riittää mielestäni.... Vinokatto on tyylikäs ja ilmava.
Tuntuu siltä, että siitä voi tulla hieman liian korkea... talosta tulee kuitenkin noin 7,3-7,4 metriä korkea,.. mikä tekee siitä ehkä vähän liiankin ilmavaa :)

JanneL sanoi:
Eikö olisi mahdollista lisätä kaksi pitkittäistä palkkia yhden sijaan. Kuvittelen, että silloin voisi pienentää palkin mittoja ja näistä palkeista voisi kiinnittää tukijalat.
Ok. Kuulustelen itse asiassa. Kiitos ideasta.

/Benny

Snailman
Juuri niin. Sellaisia, mutta ristikkorakenteella, niin siitä pitäisi tulla huippu.

Odotan vain, että Nässjö kattotuolien tehdas palaa takaisin heidän lomaltaan...

saada kattotuoleja irrotettavalla yläosalla on hyvin yleistä, joten sen ei pitäisi olla mikään ongelma, olen tehnyt lukemattomia sellaisia:)

juuri minulla on kattoristikot talossani, joiden jänneväli on 10 m (joista noin 80 cm kummallakin puolella räystästä talon ulkopuolella) 45 asteen kaltevuudella eli 5 m korkeina - ne tulivat kahdessa osassa sahattuina juuri hanbjälken yläpuolelta, luulisin että niin sitä kutsutaan, ja valmiilla naulalevyillä - kun ne laitettiin yhteen, piti naulalevyyn naulata tietty määrä nauloja.

palkkien suhteen minulla on palkki talon keskellä - sinun kattoristikkosi luultavasti ovat vähän isompia kuin omani - joten ne vaativat varmasti vahvan mitoituksen selvitäkseen ilman palkkia - tai toisentyyppisen kattoristikon.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.