Hei
Olemme juuri ostaneet talon ja suunnittelemme avata keittiötä. Liitetyissä piirustuksissa näette keittiön ja sitten viereisen huoneen. Suunnittelemme avaamista täällä niin, että huone ja keittiö yhdistyvät. Mutta en ole varma, onko seinä kantava. Olohuoneessa on katossa oleva palkki, joka näyttää kulkevan koko talon läpi. Toivon, että tämä on kantava ja että seinän voi poistaa, mutta palkki saa jäädä kattoon. Liitän myös 3D-esityksen, jossa voitte katsoa kyseistä palkkia.

Mitä mieltä olette?

Linkki 3D-esitykseen:
https://my.matterport.com/show/?m=LEodW1SCnJE

Piirustukset

Rakennuspiirustus keittiöstä ja viereisestä huoneesta, mahdollista seinän poistoa varten. Mukana mitat ja huomautuksia. Pohjapiirustus, joka näyttää huoneiston layoutin, mukaan lukien keittiön, olohuoneen ja autotallin. Keittiö ja vieressä oleva huone suunnitellaan yhdistettäväksi.

En usko, että siellä on "sääntö", ts. palkki, joka kulkee koko talon läpi, se kulkee todennäköisesti vain siellä missä tarpeellista (ts. eteisessä, portaiden ja olohuoneen kohdalla).

Jos haluat avata tilaa, sinne täytyy laittaa palkki myös.

• Tykkään
rbn ja 1 muu
  • Laddar…
Olen samaa mieltä 13th Marine kanssa: Seinä on kantava, samoin kuin palkki. Palkki ei mene koko matkan ilman tukea. Voit tukea ylös, poistaa seinän ja laittaa palkin. Helpoin tapa on laittaa liimapuupalkki kahden liimapuupylvään päälle ja maalata se valkoiseksi tai paneelivalkoiseksi. Tarvitaan tietenkin laskennan tekeminen ensin, jotta mitat ovat riittävät.

• Tykkään
rbn ja 2 muuta
  • Laddar…
Kiitos paljon, että käytitte aikaanne katsomalla kuvia jne. ja antamalla niin perusteellisia vastauksia. Sitten aion hankkia jonkun, joka osaa tämän.

Kysymys, luuletteko, että olisi mahdollista asentaa liimapuupalkki, joka kulkee siitä huonosta seinänpätkästä, joka on eteisessä, koko matkan toiseen päähän. Minulla ei ole mitään ongelmaa, että katossa olisi palkki, onhan se jo olohuoneessa. Mutta olisi paljon hienompaa, jos sen voi tehdä niin, kuin että minun täytyisi laittaa jokin tukipilari siihen, mihin seinä nykyään päättyy.

En tiedä, saako tällaisia kysyä foorumilla? Kenelle kannattaa kääntyä, tämä on Vaasassa. Osaako "tavallinen" puuseppä tämän, vai täytyykö minun hankkia joku, joka todella osaa laskea sen? Mistä sellaisen sitten löytää?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.