Hei,

Olen kokeillut hieman koputella tolppaan, eikä se tunnu olevan erityisen paineen alla.

Kun koputtaa hieman kovemmin kädellä, se värisee/keinuu kuin kitaran kieli. Jos se olisi paineen alla, eikö sen pitäisi pullistua johonkin suuntaan?

Hei,

Ehkä liioittelin hieman tärinää, mutta se liikkuu helposti 5 mm kumpaankin suuntaan. Kauniin karateiskun jälkeen se värisee muutaman sekunnin. Sehän on 250 cm pitkä ja kiinnitetty vain lattiaan ja kattoon. Jos sen laittaisi kahden pukin päälle molempiin kulmiin, sen voisi helposti joustaa, eikö niin?

Olen mitannut sen uudelleen, ja se on 50x200mm (2tumx8tum?)

hei,

Lankku on aika halkeillut ja todella harmahtava väriltään. En tiedä, johtuuko se siitä, että se on eri puulaji kuin mänty vai onko se vain siis... kuiva?

Olen fiksaillut nyt 95x95 säännön. Laitan MDF-levyn sen alle (tyyliin 150x150 levittääkseni mahdollisen painon hieman pinta-alalle) ja sahaan sen vajaan sentin lyhyemmäksi kuin katon korkeus. Sitten sahaan vanhan pois. Jos katto laskee 1 cm, se nojaa uuteen. Jos ei, niin sittenhän olen vapaalla, eikö vaan?

Olen melkein itse kunnostanut koko mökin, mutta harvoin sitä kohtaa tällaisia rakennusteknisiä ongelmia. Onneksi on ihmisiä, jotka osaavat! :D

Yhtä hyvä päivittää vähän. :)

Otin tänään pois palkin! (fanfaari kuuluu taustalla)

Kaikki alkoi siitä, että porasin 70 mm kolon yläkerran lattiaan tarkistaakseni palkin.

Palkki on H-palkki kooltaan 160x160mm ja se vaikuttaa olevan noin 10 mm paksu. (+- muutama mm.)

Jänneväli, jonka yli se roikkuu, on 290 cm. Onko joku, joka voisi laskea nopeasti mitä tällainen voi/pitäisi kestää? Olisi mahtavaa, jos Byggarn tai joku muu asiantunteva voisi antaa peukun ylös tai alas, jotta voisi nukkua hyvin yöllä! :)

Tällä hetkellä puutolppa 95x95 on kiilattu paikalleen vain paperin kanssa yläosassa (sahasin sen juuri hieman liian lyhyeksi kuten halusin). Jos paperia voi helposti liikuttaa huomenna, ei katto ole ainakaan vajonnut.. ja jos se on sama tilanne jonkin päivän päästä, niin sekin lähtee.

Oi oi oi.. olen nähnyt painajaisia tästä, mutta pian se on ohi :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.