2 489 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Onko Ruotsissa mitään sellaista kuin Knauf "Trenn-Fix"?
Hei,
olen kotoisin Saksasta ja rakennamme täällä Ruotsissa. Minun ruotsini ei valitettavasti ole vielä kovin hyvä.
Olemme asentamassa kipsilevyjä talossa, ja ajattelin käyttää "separeringstejp" -nauhaa, jonka tunnen Saksasta, sisäkaton ja seinien liitosten kohdalla.
Mutta en löytänyt sellaista nauhaa, enkä tiedä, mikä olisi sen nimitys ruotsiksi. Vai eikö sellaista nauhaa yksinkertaisesti käytetä täällä?
Knauf Trenn-Fix
Saksalaisen kuvauksen Google kääntää seuraavasti:
"Knauf Trenn-Fix on 65 mm leveä erikoispaperinauha komponenttien erotteluun, mikä tehokkaasti estää tyypillisen varjostetun halkeilun komponenttien liitoksissa. Knauf Trenn-Fix käytetään erottelunauhana kipsipintojen liittämisessä kiinteisiin komponentteihin, kipsipintojen välissä, jotta saavutetaan sujuva erottelu."
Kiitos etukäteen ja terveisin!
olen kotoisin Saksasta ja rakennamme täällä Ruotsissa. Minun ruotsini ei valitettavasti ole vielä kovin hyvä.
Olemme asentamassa kipsilevyjä talossa, ja ajattelin käyttää "separeringstejp" -nauhaa, jonka tunnen Saksasta, sisäkaton ja seinien liitosten kohdalla.
Mutta en löytänyt sellaista nauhaa, enkä tiedä, mikä olisi sen nimitys ruotsiksi. Vai eikö sellaista nauhaa yksinkertaisesti käytetä täällä?
Knauf Trenn-Fix
Saksalaisen kuvauksen Google kääntää seuraavasti:
"Knauf Trenn-Fix on 65 mm leveä erikoispaperinauha komponenttien erotteluun, mikä tehokkaasti estää tyypillisen varjostetun halkeilun komponenttien liitoksissa. Knauf Trenn-Fix käytetään erottelunauhana kipsipintojen liittämisessä kiinteisiin komponentteihin, kipsipintojen välissä, jotta saavutetaan sujuva erottelu."
Kiitos etukäteen ja terveisin!
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
On paljon hyviä rakennustarvikkeita ulkomailla, mutta ne eivät koskaan saa jalansijaa täällä, koska ruotsalaiset puusepät ovat parhaita ja tekevät kuten he ovat aina tehneet. Me teemme oikein ja kaikki muut väärin tyyliin............
Mutta se on sama Saksassa, että käsityö on erittäin perinteistä. Kysyin saksalaiselta puusepältä, joka koulutettiin 20 vuotta sitten, eikä hänkään tuntenut tuota teippiä. Ja monet uudet keksinnöt auttavat vain rautakauppoja ansaitsemaan enemmän rahaa....S Stefan1972 sanoi:
Mutta tuo "Trenn-Fix" on todella hyvä juttu!
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 292 viestiä
Nikkarit, jotka palkkasin, asettivat metallikulmat levyn taakse kulmiin ja viimeistelivät saumalla.
https://www.bauhaus.se/norgips-vink...Zl432mBH89ZyXJuwaT6xik4fPbbuZZ2xoCw7gQAvD_BwE
https://www.bauhaus.se/norgips-vink...Zl432mBH89ZyXJuwaT6xik4fPbbuZZ2xoCw7gQAvD_BwE
Mitä enemmän katson ohjetta, sitä vähemmän ymmärrän teipin toimintoa: se ei kohtaa kipsilevyä, joka tulee sisään 90 asteen kulmassa (seisoo 5 mm), sitten täytetään rako ja sitten leikataan puhtaaksi/pois teippi. Mikä on teipin funktio?
Klikkaa tästä vastataksesi