Minulla on valettu laatta keittiössä ja eteisessä ja aion rakentaa väliseinän. Voiko ilman ongelmia asentaa puun suoraan laattaa vasten vai pitäisikö olla jonkinlainen muovipala/tasopala puun päädyn ja laatan välissä, jotta puu ei ime itseensä kosteutta? Ei sillä, että laatan sisätiloissa pitäisi olla kostea, oletan, mutta... haluan olla 100% varma, että teen oikein.

Muovi tai syllisolointi seinän alla.

Okei, se olikin sitä mitä epäilin, mutta silti utelias tietämään, kuinka tärkeää se oikeastaan onkaan sisäseinässä?? laatanhan pitäisi olla "kuiva"??

Nykyaikaisella eristetyllä laatalla, joka on sorakerroksen päällä, en olisi huolissani asettaa väliseinää suoraan betonille. Mutta käytäntö on laittaa muovia tai aluskangasta alle.

Mikael_L
Laita ainakin vähän diffuusiosuojamuovia, tai pieni pala kattopahvia tai jotain vastaavaa.
Se ei maksa paljoa eikä aiheuta vaivaa tässä yhteydessä.

Minulla on eristetty laatta ja sen tulee teknisesti aina pysyä kuivana, mutta olen laittanut hieman vuoriväliä kaikkialle, mikä koskettaa, sekä kynnyksiin että pilareihin.
Kannattaa muistaa, että pilari kestää yleensä hyvin suuria kuormia, joten mitä tahansa ei voi käyttää sen alla.

Henkselit ja vyö.

Monet asiat pitäisi olla... teoriassa/ideaalimaailmassa, mutta nopea vilkaisu tälle foorumille näyttää, että usein näin ei ole todellisuudessa... :banghead:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.