Staffans2000
B Bossesv sanoi:
Stödda? Baneman? Roligt med en kommentar som förminskar och förlöjligar? Sånt hör inte hemma här.
musta korva on oikeassa. Kukaan ihminen ei voi tietää, miten hiiri ajattelee. Saat käyttää mitä tahansa herjauksia haluat. Se tulee silti olemaan vain arvaus.

hsd
Oooj oj
Staffan2000 on saanut hikan ;)

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Pagani non repete!
Mutta minä en soita viulua. Siksi minusta tulee joskus hieman toistava:D.
Mottosani on: -"Puhu oppineiden kanssa latinaksi ja talonpoikien kanssa talonpoikien tavoin.
Valitettavasti en aina itse noudata tätä mottoa:thinking:.

Filosofen

• Tykkään
beqen
  • Laddar…
Anteeksi viivästys!
Istuin lukemassa tätä ketjua ja olin melkein vakuuttunut polyuretaanivaahdon hyvistä ominaisuuksista hiiriä vastaan. Mutta sitten muistin artikkelin GDS-verkkosivustolla. GDS tarkoittaa Tee Se Itse. Yleensä lukeminen siellä maksaa, mutta pääsin sisään ilmaiseksi - vain lyhyen hetken - kun googlasin GDS polyuretaani.

Polyuretaanivaahto on upeaa, mutta se vetää puoleensa kosteutta! Se voi aiheuttaa kosteusvahinkoja, jopa ilmassa olevan kosteuden vuoksi. Vaahto tulee siksi aina suojata, maalilla tai muulla tavalla. Ehkä se ei ole niin yksinkertaista, jos olen ruiskuttanut vaahdon johonkin hiiren koloon. Tai onko siihen jokin ratkaisu?

C
C Cider sanoi:
Vaahtomuovi on siksi aina suojattava maalilla tai muulla.
Kuulostaa oudolta, en ole koskaan nähnyt kenenkään pukeutuvan vaahtomuoviin jonkinlaisella kosteussuojalla. Ehkä sitä ei pitäisi käyttää ulkona tai muualla, missä se voi altistua voimakkaalle kosteudelle.

C Cider sanoi:
Anteeksi viivästys!
Istuin ja luin tässä keskustelussa ja olin melkein vakuuttunut vaahtokumin hyvistä ominaisuuksista taistelussa hiiriä vastaan. Mutta sitten muistin artikkelin GDS-verkkosivustolta. GDS tarkoittaa Gör Det Själv. Yleensä siellä lukeminen maksaa rahaa, mutta pääsin sisään ilmaiseksi - vain lyhyen hetken - kun googlasin GDS fogskum.

Vaahtokumi on upeaa, mutta se vetää puoleensa kosteutta! Se voi aiheuttaa kosteusvaurioita, jopa ilman kosteuden vuoksi. Siksi vaahto tulee aina suojata maalilla tai muulla vastaavalla. Ehkä se ei ole niin yksinkertaista, jos olen suihkuttanut vaahtoa johonkin hiirenreikään. Tai onko siihen olemassa jokin ratkaisu?
Ei, he vain keksivät. Ei kovettunut vaahtokumi vedä mitään kosteutta puoleensa.

Olen käsittänyt, että tietyntyyppinen rakennusvaahto voi kuljettaa kosteutta, joten jos sinulla on puurunko betonilaatan päällä, ja sen alla tiivistenauha, joka estää kosteuden siirtymisen betonista puuhun. Mutta jos joku laittaa vaahtoa, joka on kosketuksissa sekä betonin että puun kanssa, voi kosteus siirtyä.

Kuulostaa vähän oudolta korvissani. Polyuretaanivaahto kovettuu ilmankosteuden avulla, mutta kovettuneessa tilassa se ei ime vettä. Ehkä se ei ole paras kosteussulku, mutta se ei ime itseensä kosteutta. Sitä vastoin se on erittäin UV-herkkä, joten jos se on altistunut valolle, se on maalattava tai suojattava muuten. Muuten se hajoaa.

• Tykkään
Bossesv
  • Laddar…
E
B bjernler sanoi:
muspiparna eivät auta yhtään, tai kyllä... ärsyynnyin siitä korkeataajuisesta äänestä...
löysin 2 isoa pesää autotallista, toinen noin 2 metrin päässä muspiparerista.
Muskelit ovat tehokkaimpia, syötän pienellä palalla parmesaania tai rusinoita.
Olen käyttänyt hiirenkarkotinta erittäin hyvällä tuloksella. Sen jälkeen, kun asensin yhden autotalliin ja yhden ullakolle, en ole nähnyt hiirenkakkaa enkä kuullut tavallista rapinaa seinissä, autotallin omenatkin ovat koskemattomia. Ansat ullakolla ovat koskemattomia (samoin syötti). Se riippuu varmaan siitä, minkälaisen ostaa. Halpoja ne eivät olleet, mutta hintansa arvoisia. Taajuuden pitäisi vaihdella, jotta tottuminen estetään, eikä koira ole reagoinut.

E
F FiddeP sanoi:
Polyuretaanivaahto ei toimi. On kokemuksia siitä. Sitä vastoin vahaan sekoitettu sora tai lasimurska on toiminut paremmin.

Kissa toimii sillä tavalla, että ne syövät hiiriä, joten niiden määrä vähenee. Mutta ne eivät estä hiiriä juoksemasta seinissä. Eli ne eivät välitä kissan hajusta.

Mielestäni myös hiirenkarkottimet toimivat. Mutta sellaisia ei voi olla kaikkialla.

Itse olen tyytyväinen niin kauan kuin ne eivät tule taloon, vaan ovat vain ullakolla.
Voit kokeilla hilleriä😬. Mutta niistä leviää haju, koska niiden pissa on voimakasta. Päästä ne ullakolle, niin pääset eroon hiiristä, mutta saat talon, joka haisee hillerinpissalta.🤪

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
E Elåldring sanoi:
Jag har använt musskrämma med mycket gott resultat. Sedan jag satte en i garaget och en på vinden har jag inte sett muslortar och inte hört det sedvanliga knaprandet i väggarna, äpplen i garaget är orörda också. Fällorna på vinden står orörda (liksom betet). Det beror nog på vilken sort man köper. Billiga var de inte, men värda sitt pris. Frekvensen lär variera för att förhindra tillvänjning och hunden har inte reagerat.
Vad kör du då för märke?

E
N Nygge72 sanoi:
Mitä merkkiä sitten ajat?

• Valkoinen ultraäänimusiikkikarkotin pistorasioineen asetettuna kuluneen puulaudan päälle, ihmisen jalat näkyvissä taustalla.
  • Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Kiitos

E Elåldring sanoi:
Voit kokeilla illerillä😬. Niiden haju on voimakas, koska niiden virtsa haisee voimakkaasti. Jos päästät ne ullakolle, pääset eroon hiiristä, mutta saat talon, joka haisee illerivirtsalle.🤪
meillä oli näätä ullakolla mökissä viime vuonna, yksi nuori näätä putosi portaita keskellä yötä, piti kantaa se takaisin ylös ei ollut hiiriä ullakolla (mutta ne metelöivät paljon leikkiessään)

• Vau
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.