Y
Etsin ja löysin viitteitä siitä, että uretaani voisi toimia hiiriä vastaan.

Pelkonani oli, että ne saattaisivat pitää uretaanin jyrsimisestä..

Poistin nyt ruokakomerokaapin keittiöstä ja sen alta (korotettu) löytyi jumalaton määrä hiiren jätöksiä.... kuinka hauskaa onkaan, että niitä on ruokakomeron alla keittiössä.. helvetti... aion vaahdottaa jokaisen sauman, jos se toimii..

• Tykkään
Rydh
  • Laddar…
En usko, että vaahto estää hiiriä kovin pitkään.

C
Ota silikonitammi sen sijaan, se toimii varmasti paremmin.

He syövät läpi muovista ja jopa betonista (ei kuitenkaan raudoitustangot ;) ), joten uretaania ne läpäisevät salamannopeasti. Paras vastakeino on kissa.

Siivoa talon ympäristö, pois komposti, joka ei ole tiivis, leikkaa korkea ruoho pois ja poista pensaat taloa vasten jne.

C
Tiedän, että se ei toimi hiirille, olen yrittänyt itse ja voin kuulla hiirien nakertavan... Osta Silverline hiirikarkotin (:blushing:) niin pääset eroon hiiristä...

• Tykkään
Johann Strand
  • Laddar…
Tai IR-kamera ja haulikko. Riski kuitenkin, että sen jälkeen kuluu paljon uretaania ;)

• Haha
  • Tykkään
Snickarmormor ja 3 muuta
  • Laddar…
Laita peltiä / peltiliuskoja tai vaihtoehtoisesti metalliverkkoa, pienisilmäistä. Ainoa, mikä oikeastaan pitää hiiret poissa. Useimmat muut materiaalit ne voivat jyrsiä läpi.

Y
fan löytää paskaa joka puolella... tulee niin pirun vihaiseksi... täällä pitääkin saatanasti sekä tiivistää että hankkia elektronisia piippareita...

vähän skeptinen niiden suhteen, jotka lähettävät pulsseja sähkökaapelin pitkin sulakkeisiin... jos ne todella tekevät niin - eikö se aiheuta häiriöitä tietokoneessa ja muussa? hrrmm....

Tietääkseni ei ole mitään konkreettisia todisteita siitä, että piptutgrejerna gerçekten toimii. Meillä on tapana sanoa, että meidän on yhdistetty hiiri- ja karhunkarkotin. Se ei toimi kovin hyvin hiiriä vastaan, mutta on älyttömän hyvä pitämään nallen loitolla. Emme ole ainakaan nähneet yhtäkään saarellamme. ;)

Kissa - kyllä se toimii, jos kissa oppii ottamaan ne. Jopa kaikkein sisäänpäinkääntynein sisäkissa yleensä ottaa hiiriä, mutta älä silti luule, että hiiret välittävät kissanhajusta. Jos ne ovat vakiinnuttaneet asemansa, ne eivät piittaa, että kissan haju leijuu ilmassa.

Varmista, että hiiret eivät pääse käsiksi mihinkään syötävään. Sitten niillä on ainakin yksi syy vähemmän tehdä kotivierailuja. Sitten sinun on yritettävä selvittää, mistä ne voivat päästä sisään. Se on hieman hankalaa, kun otetaan huomioon, että hiiri tarvitsee vain kuuden millimetrin reiän puristaakseen itsensä sisään.

Harvenna populaatiota tavallisilla loukuilla. Tavalliset perinteiset puusta tehdyt loukut ovat mainioita. Ne ovat niin halpoja, että voit asettaa kuinka monta tahansa, ja ne ovat tehokkaita. Pyydystä pähkinävoilla, ja ne alkavat napsahtaa niin pian kuin käännät selkäsi.

On olemassa loukkuja, joissa on sisäänrakennettu syötti. Olen kokeillut näitä, ja hiiret pitävät tuoksusta. Jos pidät tavallisia loukkuja epämiellyttävinä, voin suositella näitä.

Äänestän myös ansojen puolesta, olen yrittänyt tiivistää kaikenlaisilla keinoilla, aina huonolla tuloksella. Aloitin saippuavillalla, mutta pienet veitikat tekivät siitä loistavaa pesämateriaalia, sitten sain vinkin tiivistää kipsillä ja teräsvillalla. Toimi hetken, mutta ne nakersivat siitäkin läpi. Ja kissat eivät ole juuri hyödyksi. Nyt käytämme ansoja syksyn invaasion aikaan. Lataan ne verimakkaralla ja hävitän kaikki uudet tulokkaat parissa päivässä, sen jälkeen on käytännössä rauhallista seuraavaan syksyyn asti. Käytän Giljotti-ansoja, ne toimivat todella hyvin! tehokkaita ja helppoja virittää ja puhdistaa. Näyttää olevan hiirivuosi tänä vuonna, koska oli hieman enemmän kuin tavallisesti.

• Tykkään
Bremrik
  • Laddar…
Sähkömiehemme vihjasi lasimurskaa sisältävästä saumavaahdosta. Ei kuulemma ole kovin mukava syötävä. Jos sitä on paljon, niin se voi olla hankalaa kuitenkin (oletan, että lasin täytyy itse lisätä).

• Tykkään
Pontus Berg
  • Laddar…
Y
Ruuvasin keittiön yläkaappeja alas.. niin ne olivat viimeiseksi ruuvattu kiinni tuulettimeen, joten työnsin tietysti käteni sisään ja löysäsin mutterit jne..

Sitten huomasin, että siellä oli hiirenloukku, en tiedä mikä olisi ollut pahempaa; olisinko taputtanut kuollutta hiirtä vai saanut sokeraavan nipistyksen loukulta.. Onneksi se oli lauennut ilman hiirtä.. mutta kakkaa oli paljon...

ArGh.... no täällä sitten varmasti tiivistetään, suunnittelen laittavani verkkoa jokaisen aukon ympärille talossa... :)

hiivatin hiiret... On luultavasti useimmat loukut vintillä, ja olen kyllä saanut ne, jotka juoksentelevat siellä... Tykkään siitä, kun kansi kippaa ämpärissä, pitäisi vain olla syötti, joka ei putoa samaan aikaan... voisi ehkä laittaa kuminauhaa syötin ja kannen ympärille kuitenkin...

giljotiiniloukku vaikuttaa hyvältä joo, olen saanut jonkun hiiren sillä, mutta heitin koko paskan pois kuitenkin, en ole ihan valmis olemaan niin miehekäs vielä.. :-)

Voivatko hiiret jyrsiä tavallisen hyönteisverkon läpi?
Rullan kuvauksen mukaan hyönteisverkko on lasikuituvahvistettu.
Lasikuitu voisi kohtuudella pelottaa, tietääkö joku?

• Tykkään
Grönliden
  • Laddar…
Olen tiivistänyt rakenteellista rakennusvaahtoa hallissa ja tiskipöydän alla mökissä kaksi vuotta sitten, eikä siellä ole sen jälkeen näkynyt ainuttakaan hiiren jätettä. Täytin kyllä melko runsaasti, joten vaahtoa pursui ulos paljon. Onneksi olin ennakoiva ja laitoin suojapaperia. Ehkä ne tulevat takaisin lopulta, mutta toistaiseksi niitä ei ole näkynyt ainakaan. Ja toivottavasti halli valmistuu ensi kesänä, jolloin siellä ei pitäisi olla ainuttakaan pientä rakoa, josta ne pääsisivät läpi.

// Per

Ansoilla on se etu, että voi siivota uhrit järjestelmällisesti pois. Myrkyn tai vaahtomuovin lasin kanssa on riski, että ne kuolevat seinien ja lattian sisällä ja makaavat siellä aiheuttaen hajua.

• Tykkään
Pontus Berg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.