Hei BH.
Olen käyttänyt paikallista firmaa vaihtamaan kellarin ikkunat PVC:ksi, mutta ongelmana on, että nyt melkein tuulee suoraan läpi, koska on puukuituvillaa muurauksen sisäosassa. Puukuituvilla näkyy sekä sisältä että ulkoa, koska olen repinyt pois sen vähän tiivistyvaahtoa, joka toimii riittämättömänä eristyksenä.
Kyseisen firman kanssa meillä on ollut suuria ongelmia, joten he eivät ole enää tervetulleita tänne. Miten minun pitäisi nyt tiivistää se kerta kaikkiaan?
Ottaa ikkuna pois ja muurata puukuituvilla umpeen ja asentaa ikkuna takaisin vaahdolla?
Olisi hyvä saada kokonaiskuva ikkunasta. Muuten, mitä ajattelen spontaanisti: ei tuulensuojapaperia? Träullit ei ole tuulen- tai vedonpitävä materiaali. Miksi katsot, että uretaania ei ole sovellettu oikein tai tarpeeksi?
Se on kyllä ehdottomasti idea. Vuoden 1957 papereiden mukaan perusmuuri on 25cm ja mittauksen jälkeen se näyttää pitävän paikkansa. Olen luullut, että se olisi jotenkin sisä-/ulkoseinä, jossa on välissä träullit, hullua mutta totta, mutta ei ilman syytä.
Tässä on hieman järkevämpi kuva, syvä träullit-kerros koko karmin ympäri.
Naputin ruuvimeisselillä villaa ja se katosi noin 10cm alas, ennen kuin se osui tiililohkoon.