Puhuin äskettäin kirvesmiehen kanssa siitä, miten tehdä palkki, jonka minun täytyy asettaa, kun poistan kantavan seinän.

Minulla on niin pitkä matka, että siinä on useita kattotuoleja. Tällä seinällä on rivin lopussa kattotuolit ja seuraavan rivin alussa.
Hän puhui, että voisi upottaa palkin kattokorkeuteen ja käyttää henkselit, niin ei tarvitsisi nähdä palkkia, mikä muuten olisi tilanne, jos kattotuolit olisivat sen päällä.

Minä sanoin "ha", enkä ajatellut enempää. Nyt kun olen miettinyt sitä vähän enemmän, minulla ei ole aavistustakaan, miten sellaisia henkselit rakennetaan tai mistä ostaa valmiit?
Voisiko joku selittää ja mielellään näyttää kuvan. ???

En oikein ymmärrä, mitä hän tarkoittaa, mutta tein niin, että laitoin palkin kattotuolien alapaarteiden päälle, sen jälkeen alapaarteet ankkuroidaan palkkiin kulmarautoilla.

PICT0047.JPG

Palkilla on tukipisteet kummassakin päässä, jotka lepäävät perustuksen päällä runkorakenteen kautta.

Wohw :o

kuinka sait sen ylös vintille?
Rikoitko päätyseinän?

Viinipullo Lissman kuorma-autokuskille + ullakon ikkuna, joka oli kolme senttiä suurempi kuin palkki, hoitivat homman..... :)

Oli suunnitelmia tehdä kuten egyptiläiset pyramideilla, mutta se järjestyi hieman sujuvammin.

Ei ole nyt aikaa, mutta aion piirtää vähän, jotta näette miltä se näyttää minun luonani.

Se on nimittäin niin, että se erottaa puolikerroksen ja tila sisä- ja ulkokaton välillä on lähes olematon.

nyt tulee pieni kuvaus. tämä on miltä taloni näyttää poikkileikkauksena. hus1.jpg

& tämä on miltä sen pitäisi näyttää! Aion siis suurentaa kylpyhuonettani käyttämällä huonetta, joka on puoli kerrosta alempana. Vihreä kattotuolien välissä on liimapalkki, joka saa korvata sen osan kattotuolista, joka poistetaan. Punainen on kantavia seiniä.

on 3 kattotuolia, jotka täytyy lyhentää tällä tavalla & korvata "vihreillä" liimapalkeilla.

kysymys on, miten minun pitäisi korvata kantava seinä, joka on poistettu kylpyhuoneesta? Kattotuolin & liimapalkin täytyyhän seisoa jonkin päällä, liimapalkki tai teräksinen I-palkki. En halua, että tämä palkki vaikuttaa kylpyhuoneen kattotilaan. Ulko- ja sisäkattorakenteiden välissä on 40 cm tilaa, jolloin se on ahdasta. Palkkia ei saa asentaa ihan ulkokaton yläosaan, sillä se pysäyttää ilmanvaihdon!

Puuseppä, jonka kanssa puhuin, ei ole nähnyt piirustusta, mutta hän puhui, kuten sanottu, henkseleistä. hus2.jpg

Tuollaiseen operaatioon en uskaltaisi ryhtyä "vain" puusepän neuvonantajana (tai tämä foorumi). Sinun täytyy ottaa mukaan rakennesuunnittelija.

Puuseppä tarkoittaa todennäköisesti, että henkseleillä viitataan palkin asettamiseen kattotuolien päälle tai "sisälle", joko jonkinlaisilla kiinnikkeillä alas tai mahdollisesti kattotuolin alapuolelle. Mutta sinun täytyy myös saada laskelma siitä, että on todella OK katkaista ne kattotuolit, joita olet ajatellut. Jos kyseessä ovat ristikkorakenteiset kattotuolit, vakaus voi heikentyä, jos kaikkia vinotukia ei yhdistetä oikein solmukohtiinsa. Se on varmasti korjattavissa, mutta tarvitaan joku, joka osaa laskea sen.

puhutaan liimapuusta kattotuoleissa? Se ei olekaan ongelma, se korvaava osa muokatulle kattotuolille, sillä kuorma on siellä vain lunta ja kattotiiliä. Oikealle oleva uusi punainen viiva on se, joka täytyy saada oikein, ja vasemmalla poistettu punainen viiva, joka tulee korvata.....

Mutta menetelmä, jota kirvesmies todennäköisesti ajatteli, on tukea niitä tukia, jotka menettävät tukensa, viereisiin tukiin, joilla on edelleen tuki (mikäli se ei koske koko talon sivua).

Mutta onko jäljellä olevat tuet riittäviä kantamaan kuormaa, on rakennuskonsultin tehtävä. Ja suunnitella tuki siten, että se todella siirtää kuorman kattotuolin osaan, joka kestää kuorman.

Kantavan seinän rakentaminen (se oikea punainen) viiva on todennäköisesti yksinkertaista. Mutta oikean kattotuolin lyhentäminen voisi aiheuttaa odottamattomia vaikutuksia. Vaikka tukiväli lyhenee, se on kuitenkin puuttumista ristikkorakenteeseen. Ja silloin lyhentäminen voi myös tehdä siitä heikomman.

Oikean puolen lyhentäminen ei varmasti tuota ongelmia, eikä uuden kantavan seinän aikaansaaminen (olettaen, että on jotain kantavaa mihin asettaa sen), vaan ongelma tulee olemaan vasemman puolen jatkamisen ratkaisemisessa, joko asettamalla uudet kattotuolit rinnakkain vanhojen kanssa tai laittamalla liimapuupalkki poikittain kantavaan seinään tukeutuvien kattoristikoiden väliin ja ripustamalla kolme muuta palkkiin (apuna käytettäisiin mahdollisesti hängslor ? (=balkskor ?)), jonka jälkeen tehdään uusi lyhyt kattoristikko palkin ja oikean puolen väliin.

ennen kuin mitään tehdään, minun on tietenkin palkattava rakennusinsinööri tai mitä se nyt onkaan.

Haluan vain keskustella hieman ideoista etukäteen, jotta tiedän, pystynkö ratkaisemaan sen ilman näkyvää palkkia kylpyhuoneessa.

Jos sitä ei voida ratkaista ollenkaan, tuntuu turhalta palkata konsultti 10 000:- täysin turhaan.

saattaa myös olla halvempaa, jos tuon mukanani valmiin ratkaisun, jonka hän vain hyväksyy ja hienosäätää.

kattotuolit eivät ole tehdasvalmisteisia.
en usko, että uusi kantava seinä olisi mikään ongelma, eikä kattotuolien katkaiseminen pitäisi olla ongelma minun mielestäni.
kyseessä on 3 kattotuolia, ja ne ovat 100cc välein.
Käyttämättömässä huoneessa on 3 kattotuolia, mukaan lukien ulkoseinän kattotuoli.

toiseen suuntaan on vain yksi kattotuoli, sitten olemme portaikossa, jossa kattotuoli on korvattu yhtä pitkällä liimapuupalalla, sitten tulee 5 tavallista kattotuolia, mukaan lukien sinun ulkoseinällä tällä puolella.

Te siis luulette, että hän tarkoitti, että minun pitäisi köma kattorakenteen palkin, tämä ei ole mahdollista minun tapauksessani, ellei voida käyttää jotain muuta kuin liimapuupalkki, koska se tulee liian korkeaksi.

Onko rautainen I-palkki vahvempi suhteessa liimapuupalkkiin, jolla on samat mitat?

Haluan mahdollisimman pienen palkin, jos se jää näkyviin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.