17 015 lukukertaa ·
29 vastausta
17k lukukertaa
29 vastausta
Olenko tehnyt virheen?
H
Hallerudsbo
Työkaluhullu
· Värmland
· 3 837 viestiä
Hallerudsbo
Työkaluhullu
- Värmland
- 3 837 viestiä
Ei tarvitse pyydellä anteeksi minulta.
Olen vain iloinen, että ihmiset vastaavat.
Tulkit sen niin, että ihmiset arvioivat rungon rakenteen olevan oikea. Se ilahduttaa minua.
Se on periaatteessa kopioitu niistä attefallrungoista, joita voi ostaa. Mutta seinien mitat ja korkeus on kasvatettu.
Ja pinta-ala on kaksinkertaistettu.
Mutta nyt kun asennan katon, tuleeko runko enemmän tai vähemmän herkkä tuulelle? Tarvitsenko enemmän tukea, jotta en riskeeraa seinien liikettä?
Olen vain iloinen, että ihmiset vastaavat.
Tulkit sen niin, että ihmiset arvioivat rungon rakenteen olevan oikea. Se ilahduttaa minua.
Se on periaatteessa kopioitu niistä attefallrungoista, joita voi ostaa. Mutta seinien mitat ja korkeus on kasvatettu.
Ja pinta-ala on kaksinkertaistettu.
Mutta nyt kun asennan katon, tuleeko runko enemmän tai vähemmän herkkä tuulelle? Tarvitsenko enemmän tukea, jotta en riskeeraa seinien liikettä?
Muutama muu tilapäinen vinotuki (45x95 tai vastaava) sisä- tai ulkopuolelle seinistä - riippuen kummalta puolelta et halua aloittaa työtä - on hyvä ja rauhoittaa sinua tuulessa. Vinotuet alhaalta kulmista ja vinosti ylöspäin tekevät yleensä rakenteen tukevaksi. Käytä vatupassia, sillä rungon suoraksi saaminen on myöhemmin vaikeaa, kun haluat kiinnittää levyt.
Viimeksi muokattu:
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 042 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 042 viestiä
Tein päinvastoin ja jätin konstruktiohirsin väliin, lovin ja upotin kantopuun; etu oli, että pystyin kiinnittämään kattotuolit suoraan suorilla levylaatoilla jokaiseen tukipalikkaan.
Hienoa nähdä, että useampi uskaltaa yrittää tällaisia rakenteita ilman suurempaa kokemusta!
Mielestäni se näyttää vakaalta. Kuten aiemmin mainittiin, levyt ja katto tukevat sitä vielä enemmän. Kun rakensin meidän autotallin, kun juoksin katolla ja asensin raakavuorilautaa, kaikki tuntui todella horjuvalta, mutta OSB:n ja kipsin kanssa se ei liiku edes tuulella.
Hienoa nähdä, että useampi uskaltaa yrittää tällaisia rakenteita ilman suurempaa kokemusta!
Mielestäni se näyttää vakaalta. Kuten aiemmin mainittiin, levyt ja katto tukevat sitä vielä enemmän. Kun rakensin meidän autotallin, kun juoksin katolla ja asensin raakavuorilautaa, kaikki tuntui todella horjuvalta, mutta OSB:n ja kipsin kanssa se ei liiku edes tuulella.
Pitäisikö sisäkaton noudattaa kattosääntöjä, ts. voit saada enintään 220 mm eristystä? Se kuulostaa siinä tapauksessa hieman heikolta. Oli vaikeaa saada hyväksyttyjä U-arvoja alle 400 mm:llä, kun suunnittelin meidän lisärakennusta. (vai onko se kesämökki, silloin muistaakseni vaatimukset ovat huomattavasti alhaisemmat).
Ja en tiedä onko se oikein, mutta olen oppinut, että jos on olemassa ruuvinreikä, siihen pitäisi tulla ankkuriruuvi.R rattato sanoi:Hei!
Teen laajennusta 50 neliömetriä.
Ollut suunnitelma, joka on tuntunut oikealta ja vakaalta.
Mutta nyt, kun olen pystyttänyt rungon, ja näen todellisuuden ja tunnen painon ja korkeuden, niin huoli tuli, että olen tehnyt jonkin kohtalokkaan rakenteellisen virheen.
Joten ennen kuin jatkan, esitän kysymykseni täällä.
Edellytykset ovat seuraavat rungolle.
11,8m x 4,44m kaikki puutavara 45x220.
Sokkeli ankkuroitu pilariin m10 tangolla, valettu.
Pilari joka metri.
Cc60 kaikessa (lattia, seinä, katto)
Sokkelissa on 2 kantavaa lankkua, joissa liitokset limittäin. Sitten seinäosat.
Seinät ovat 3,1m ja 3,5m
Sitten kattopalkit niihin.
Kaikki on ruuvattu kiinni 6x120.
Nyt aion kiinnittää ristissä olevat nauhat jäykkyyden saamiseksi.
Tuntuuko tämä oikealta?
Olenko tehnyt jotain todella karkeaa virhettä turvallisuuden suhteen?[kuva][kuva][kuva][kuva][kuva]
Mitä KA sanoo?R rattato sanoi:Hei!
Teen laajennuksen 50kvm.
Oli suunnitelma, joka tuntui oikealta ja vakaalta.
Mutta nyt kun olen pystyttänyt rungon, ja näen todellisuuden ja tunnen painon ja korkeuden, tuli huoli, että olen tehnyt jonkin kohtalokkaan rakenteellisen virheen.
Joten ennen kuin jatkan, kysyn kysymyksen täällä.
Olosuhteet rungolle ovat seuraavat.
11,8 m x 4,44 m kaikki puutavara 45x220.
Sokkeli ankkuroitu pilarissa m10 tangolla, valettu.
Pilari jokaisella metrillä.
Cc60 kaikelle (lattia, seinä, katto))
Sokkelissa on 2 kantolinjaa, liitokset lomittain. Sitten seinäosat.
Seinät ovat 3,1 m ja 3,5 m
Sitten kattopalkit niiden päälle.
Kaikki on ruuvattu 6x120.
Nyt aion ristiin hakata reikänauhalle jäykkyyden saavuttamiseksi.
Tuntuuko tämä oikealta?
Olenko tehnyt jotain todella raakaa virhettä turvallisuuden suhteen?[kuva][kuva][kuva][kuva][kuva]
H
Hallerudsbo
Työkaluhullu
· Värmland
· 3 837 viestiä
Hallerudsbo
Työkaluhullu
- Värmland
- 3 837 viestiä
Ei tarvitse olla KA kaikessa.
Oma rakennusprojektini, jonka tein nyt, niin pystyin järjestämään kaiken itse.
Kun olen valmis, ilmoitan kunnalle, niin hän järjesti paperin omavalvontaan.
Kun sain sen sisään, he antaisivat loppupäätöksen.
Rakennan nyt yhdistettyä tallia ja autotallia, noin 100 neliömetriä.
Oma rakennusprojektini, jonka tein nyt, niin pystyin järjestämään kaiken itse.
Kun olen valmis, ilmoitan kunnalle, niin hän järjesti paperin omavalvontaan.
Kun sain sen sisään, he antaisivat loppupäätöksen.
Rakennan nyt yhdistettyä tallia ja autotallia, noin 100 neliömetriä.
Klikkaa tästä vastataksesi