173 135 lukukertaa ·
223 vastausta
173k lukukertaa
223 vastausta
Olen purkanut kissatuulen nyt koko talo tömistelee
Johanbogg sanoi:
vanhemmat kattorakenteet ovat kokemukseni mukaan huomattavasti heikommin mitoitettuja kuin modernit, kun vertaan edellisen taloni kattorakenteita samanlaiseen jännevälijännittyneeseen kuin nykyisessäni tunnen, että nykyiset ovat vähän kuin hammastikkuja verrattuna (edellinen rakennettu -80, tämä -49)
Omistan vanhan talon, ja kun eräs suunnittelija katsoi kattorakenteita, hän sanoi, että niiden ei pitäisi kestää, mutta ne ovat kestäneet yli kolmesataa vuottaF FGLIN sanoi:
Avainsana viestissäsi on "luulen". Älä tee niin, kun kyseessä ovat kantavat rakenteet, joissa ihmiset voivat kuolla, jos jokin menee pieleen.K Kurtivan sanoi:Huolimatta saamiesi hälyttävistä vastauksista haluan rauhoitella sinua hieman. Tein samalla tavalla talossani vuodelta 1937, ja se oli 80-luvun alussa, siis paljon ennen kuin tällaisiin kysymyksiin saattoi saada vastauksia täältä. Mitään negatiivista ei ole kuitenkaan tapahtunut lumirikkaista talvista huolimatta. Luulen, että kun ei laskettu, mitä kattotuolit kestivät, mitoitettiin reilusti, joten se kestää silti.
Mutta tämä sanottuna sinun pitäisi, koska huomaatte eron, antaa jonkun rakennukset tuntevan katsoa sitä.
Vanhemmat kattorakenteet ovat yleensä mitoitettu pääasiassa lujuuden suhteen. Nykyaikaiset kattorakenteet ovat Eurokoodin mukaan melkein aina mitoitettu jäykkyyden suhteen. Siksi on tavallisesti itse asiassa vähemmän riski muuttaa nykyaikaisen rakenteen kuin vanhemman rakenteen. Nykyaikaisessa on yleensä huomattavasti enemmän marginaalia murtumista vastaan.M mlaf sanoi:
Tämä sanottuna varauksella, että muutos ei merkittävästi muuta, miten kuorma otetaan vastaan.
Monet suunnittelijat eivät ymmärrä näitä eroja ja ovat oppineet mitoittamaan tietokoneohjelmien avulla.
Sitä on tehty eri tavoin, erilaisilla periaatteilla siitä, kuinka kuormat otetaan vastaan ja kuinka leikkaus-, puristus/vedon- ja momenttikuormat siirretään rakenteen osien välillä. Sen voi ymmärtää vain ottamalla selvää, kuinka se on tehty kussakin tapauksessa ja ehdottamalla muutoksia juuri kyseisessä tapauksessa. Eli: se, että *sinun* talosi on kestänyt, kun olet tehnyt muutoksia kantaviin osiin, joita et ymmärrä, kuinka ne toimivat, ei tarkoita, että sama muutos olisi vaaraton TS talossa. Älä oleta. Ota selvää faktoista ja analysoi/laskelma, mitä on tehtävä.K Kurtivan sanoi:
Siis. Todennäköisesti on olemassa suuria määriä taloja, jotka ovat heikentyneet samalla tavalla iloisten amatöörien toimesta, jotka haluavat "avata" pohjaratkaisun, mikä herättää väistämättömän kysymyksen -"kuinka monta romahtanutta vanhaa puuhuvilaa olet nähnyt tällä viikolla?D Martin72 sanoi:
Itse en ole koskaan kuullut yhdestäkään, joka olisi vain romahtanut lumen ja tuulen vuoksi.
Minnie
On paljon taloja, jotka ovat tulleet niin läpikäveletyiksi kunnostuksien aikana, jolloin visioita on toteutettu, että ne juuri ja juuri pysyvät pystyssä, kun painumat kasvavat yhä suuremmiksi ja lopulta ne puretaan, koska kaikki on kallellaan eikä ole mitään runkoa, jota kunnostaa.Minnie Mesola sanoi:
Siis. Todennäköisesti on olemassa suuria määriä taloja, jotka ovat heikentyneet samanlaisella tavalla iloisten amatöörien toimesta, jotka haluavat "avata" pohjaratkaisun, mikä herättää itsestään selvän kysymyksen - "kuinka monta romahtanutta vanhaa puutaloa olet nähnyt tällä viikolla?
Itse en ole koskaan edes kuullut yhdestäkään, joka olisi vain romahtanut lumen ja tuulen takia.
Minnie
Olin itse mukana kunnostuksessa, jossa omistaja oli saanut välipohjapalkin päälleen, kun hän seisoi ja sahasi auki avointa pohjaratkaisua itselleen. Pitkät sivut liukuivat ulos ja palkki vedettiin pois sijoituksestaan hirsiseinässä. Sen jälkeen minut kutsuttiin paikalle. Ennen kuin saatoin alkaa vahvistaa, minun täytyi asentaa väliaikaisia tukipuita aivan kattoharjoilta asti ja alas maahan lattian alle saadakseni kohtuullisen turvallisen työpaikan. Aloitin tukemisen oven sisäpuolelta ja jatkoin sisäänpäin.
Jos sinulla on kantava seinä, joka puretaan/muutetaan, tarvitaan rakennusilmoitus Kuntaan sekä uusi K-piirustus. Rakennesuunnitelma maksaa noin 10 T€.
Hyvä olla olemassa, kun myyt talon tai vakuutusyhtiö esittää epämiellyttäviä kysymyksiä …
Eräs, joka on juuri saanut valmiiksi kantavan seinän kevennystyön liimapuupalkeilla.
Hyvä olla olemassa, kun myyt talon tai vakuutusyhtiö esittää epämiellyttäviä kysymyksiä …
Eräs, joka on juuri saanut valmiiksi kantavan seinän kevennystyön liimapuupalkeilla.
A Arne Vedefors sanoi:Jos sinulla on kantava seinä, joka puretaan/muutetaan, vaaditaan rakennusilmoitus kunnalle sekä uusi K-piirustus. Rakennesuunnitelma maksaa noin 10 Tkr.
Hyvä olla, kun myyt talon tai vakuutusyhtiö esittää epämukavia kysymyksiä...
Yksi, joka on juuri saanut päätökseen kantavan seinän purkamiseksi liimapuupalkeilla.
Ei se ole niin mielettömän monimutkaista kaikkialla.A Arne Vedefors sanoi:Jos sinulla on kantava seinä, joka puretaan/muutetaan, vaaditaan rakennusilmoitus kunnalle sekä uusi K-piirustus. Rakennesuunnitelma maksaa noin 10 Tkr.
Hyvä olla, kun myyt talon tai vakuutusyhtiö esittää epämukavia kysymyksiä...
Yksi, joka on juuri saanut päätökseen kantavan seinän purkamiseksi liimapuupalkeilla.
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 889 viestiä
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 889 viestiä
Jo, jo, ja sattumalta juuri tämä ketju toimii klikkisyöttinä uutiskirjeessä. Miten luulette, että foorumi rahoitetaan?Dowser4711 sanoi:
Mutta totta kai heidän pitäisi pystyä saamaan kohtuullinen palkka, ja useimmiten opimme silti jotain uutta. Joten täysin OK minun mielestäni, riippumatta siitä, kuka trollaa.
Olen itse jo pitkään lakannut hermostumasta liikaa outouksista viesteistä, jotka tulevat uusilta tai vähän viestejä lähettäneiltä tileiltä.
Se on ratkaisu, jota arkkitehti suosittelee. Olen itse tehnyt niin. Tärkeää on tietenkin kunnollinen kevennys päissä. Mutta ei suurempi ongelma kokemukseni mukaan. Lisäksi erittäin edullinen ratkaisu.S star_daddy sanoi:
Pieni ripaus dysleksiaa, jonka myös jotkut lapsistani ovat perineet.Nissens sanoi:
Kyllä vain, kissatuulten tukijalat ovat kantavia. Siksi ne ovat olemassa. Todennäköisesti ne vakauttavat lisäksi välipohjaa, mutta siitä tiedän itse vähemmän. Yllä olevassa viestissä oleva video sanoo, että ”tukijalat” pitävät myös alakarmia ylhäällä, ja se kuulostaa järkevältä.
Sinulla on varmasti ylä- ja alavarsia, mutta taloilla ei ole niitä, niillä on ylä- ja alaramit…![]()
Sinun täytyy katsoa ohi siitä, että joillakin meistä on puutteita.