Nissens
D degi sanoi:
Haha

Hej!

Minä elän ja talo myös... toistaiseksi...
Minulla on rakenneinsinööri tulossa katsomaan.
Kiitos valtavasta osallistumisesta.
Monet huomauttivat oikeutetusti, että minulla on k*****ma kylpyhuone toisessa ketjussa.

Kyse on siitä, että olen ostanut talon, joka tarvitsi remonttia.
Minulla on ollut melko suuri remonttibudjetti ja vähän tietoa, joten olen pitänyt käynnissä 3-4 suurempaa projektia koko ajan, jotka olen täysin menettänyt hallinnasta... ja nyt kun asiat alkavat "järjestyä", huomaan kaikki tapahtuneet virheet.
Joten nyt olen pulassa ja minun täytyy soittaa ja vaatia takuutöitä.
Miten sinulla meni tämän kanssa? Mitä rakenneinsinööri sanoi? 😊

• Tykkään
Lilla Yk ja 5 muuta
  • Laddar…
S Stefan1972 sanoi:
Nyt tuli monta viestiä siitä, kun kirjoitin oman viestini, ja vaikka en puolustele aloittajan toimintaa, ja kyllä olen nähnyt "piirustuksen", on silti mielenkiintoista tietää, mitä aloituksen kirjoittaja on poistanut? Todennäköisesti se on jykevää puuta ja kantavaa, mutta samaan aikaan emme tiedä. Olen itse puuhannut vanhemmissa taloissa, joissa yksittäisten huoneiden kissatuulet eivät ole olleet kantavia. Ehkä vain talon keskellä oli vahvempia rakenteita tai jotain. Ei ole mikään itsestäänselvyys, että kaikki "kattotuolit" olisivat yhtenäisiä vain siksi, että näkee poikkileikkauspiirustuksen sivulta tällaisena. Tämä johtuu siitä, että (riippuen tietysti talon iästä) ei työskennelty irrallisten kattotuolien kanssa, jotka nostettiin paikalleen, vaan kaikki rakennettiin paikan päällä tarpeen mukaan. Nyt vaikuttaa siltä, että aloituksen kirjoittajan talo ei ole kovin vanha, mutta silti.
Revistelin kerran kissatuulen talossa, jossa se oli vain kevytrakennelma, mutta ulkoseinän ja huoneen sisäseinän suuntaisesti talossa oli pystytolpat ylhäältä. Joten mikään ei ollut esteenä, mutta kuitenkin näkyvissä seinässä. Tällaisen poikkileikkauspiirroksen tulisi myös näyttää kantava toiminto.
Hei! Otan taas vähän eloa tähän keskusteluun. Kissatuulet olivat joko spontaania lankkua. Talon keskellä on iso savupiippu, joka kulkee talon läpi.
Rakennesuunnittelija sanoo, että kaikki on ok ja talo voidaan kantaa muulla tavalla.

Hän on ehdottanut pitkää palkkia alakerrasta äänen vähentämiseksi.

• Tykkään
Albinachos ja 5 muuta
  • Laddar…
Nissens
D degi sanoi:
Hei! Herätän henkiin tämän jälleen. Kattvindarna oli spontaania lankkua. Talo keskellä on suuri savupiippu, joka kulkee talon läpi.
Rakennesuunnittelija sanoo, että kaikki on ok ja talo kannatetaan muulla tavalla.

Hän on ehdottanut pitkää palkkia alakerralle äänen vähentämiseksi.
Olisi mielenkiintoista tietää, mikä se toinen kantava tapa on. Se ei liene savupiippu.
Sanoiko rakennesuunnittelija jotain, mikä talon kannattelee, ja miksi kattvindarna oli olemassa?

• Tykkään
Dowser4711
  • Laddar…
Nissens Nissens sanoi:
Olisi kiinnostavaa tietää, mikä toinen kantava rakenteellinen ratkaisu on. Se ei varmasti ole savupiippu.
Sanoiko suunnittelija mitään siitä, mikä kannattelee taloa ja miksi vintillä on kattoluukut?
Hän sanoi, että ulkoseinät kannattelevat kattoa (talon rakennusvuosi on 50, joten seinät ovat melko paksut), ja että yläkerran rakenne pitää kattotuolit paikoillaan. Kattotuolit ovat noin cc 80 välein.

D degi sanoi:
Hän sanoi, että ulkoseinät kannattelevat kattoa (talo rakennettu -50, joten melko paksut seinät) ja että ullakon rakennelma huolehtii kattotuolien paikallaan pysymisestä. Kattotuolit ovat noin cc 80
rakennesuunnittelija ehdotti palkkia lattian alle ääneneristyksen parantamiseksi?
Tämä palkki tukisi sitten välipohjaa, mitä ullakon ala saattoi aiemmin auttaa.
Se, että ulkoseinät kannattavat kattoa, on itsestäänselvyys riippumatta siitä, onko ullakkoa vai ei.

• Tykkään
guggen
  • Laddar…
D degi sanoi:
Hän sanoi, että ulkoseinät kannattelevat kattoa (talo rakennettu 50-luvulla, joten melko paksut seinät) ja että vintin rakenne pitää kattotuolit paikoillaan. Kattotuolit ovat noin cc 80
Oliko se todellakin oikea rakennussuunnittelija, joka sanoi niin. Tietysti ulkoseinät kannattelevat kattoa. Mutta kylmäkätköt ovat olemassa syystä. Ne vakauttavat sekä kattoa että välipohjaa. Mutta ne kantavat myös osan kattotuoleista. Huomasit itse, mitä tapahtui. Oikeissa/väärissä olosuhteissa voisi se myös romahtaa.
Savupiippu voi myös kannatella hieman. Kuitenkaan ei ollenkaan siinä laajuudessa kuin huhu sanoo. Se ei myöskään kannattele mitään, mikä tekisi kylmäkätköistä vähemmän tarpeellisia, koska ne tukevat eri asioita.
Joko suunnittelija puhuu läpiä päähineessään. Tai hän vain kutsuu itseään suunnittelijaksi, mutta on vain puuseppä tai parhaimmillaan amisinsinööri.

• Tykkään
Dowser4711 ja 6 muuta
  • Laddar…
Purkaa savupiippu, joka kulkee kattotuolien välistä, ei ongelma. Sitä vastoin tukea poistaa, ongelma!
Kuten sanottu, koskaan ei opi kaikkea mikä on hauskaa mutta kokeilla ja kokeilla kantavia seiniä, vaihtoja, kattotuoleja ja lattioita… sitä ei tehdä noin vain.
Otan paljon mieluummin avuksi/assistansiksi vanhan ketun kirvesmieheltä kuin juuri valmistuneelta/kokemattomalta suunnittelijalta…

• Tykkään
SågspånPappspikEternit ja 2 muuta
  • Laddar…
Kysy toiselta konstruktöörilta.
Hänet, jonka olet palkannut/kysynyt, on joko epäpätevä tai ei lainkaan konstruktöör.
Hän on nimittäin väärässä.

• Tykkään
Violina ja 1 muu
  • Laddar…
Olen koulutettu puurakenteisiin ja olen epäileväinen tuon suunnittelijan suhteen...... en ole nähnyt taloa, mutta se kuulostaa omituiselta.

• Tykkään
Nissens ja 4 muuta
  • Laddar…
Nissens
D degi sanoi:
Hän sanoi, että ulkoseinät kannattelevat kattoa (talo rakennettu 50-luvulla, joten melko paksut seinät) sekä että ullakon rakenne pitää kattotuolit paikoillaan. Kattotuolit ovat noin cc 80
Ok, mutta sanoiko hän mitä kissantuulikaapit olivat tarkoitettu?

On otettava huomioon, että kattoviistoilla on tukevia ja vakauttavia tehtäviä vanhoissa taloissa. En ikinä missään tapauksessa purkaisi niitä.

Jokainen j*vel täällä Byggahus-sivustolla, joka tietää mitään kattotuolien rakentamisesta, TIETÄÄ, että (leikkauspiirroksen mukainen) seinä on kattotuolisi kantava osa!

Olen itse suunnittelija (mutta työskentelen metallirakenteiden parissa) ja tiedän, kuinka usein kollegani ovat väärässä miettiessään, miten voimat vaikuttavat rakenteisiin.. jos siitä ei ole mitään käsitystä, voi suunnittelijana aivan varmasti luulla, että se on oikein..

• Tykkään
Nissens ja 2 muuta
  • Laddar…
Tekeekö se tiukkaa palauttaa järjestys?

Nissens
M MagHam sanoi:
Pitäisi huomioida, että kattvindillä on tukeva ja vakauttava tehtävä vanhoissa taloissa. En koskaan poistaisi niitä.
Ne ovat enemmän kuin niin. Ne ovat kantava osa rakennetta. Tärkeä osa kattotuoleja.

TS saa varmaan tietää seuraavana runsaslumisena talvena tai viimeistään seuraavassa syysmyrskyssä.

• Tykkään
AG A
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.