Näin Silvan byggillä, että he myivät "oikeaa" parkettia, eli irrallisia, massiivisia paloja. Onko kenelläkään tietoa, onko mahdollista normaalilla kädentaidolla itse kuvioida parkettilattia, vai onko se ammattilaisten tehtäväksi tarkoitettu? Tietysti tavallinen parketti on ihan OK, mutta olisi kuitenkin siistimpää itse asentaa kalanruotoparketti...

Se ei ole niin vaikeaa kuin luulee, kunhan on kärsivällinen. Jos sen sijaan pinta tarvitsee hioa ennen pintakäsittelyä, antaisin kyllä lattianhiojan hoitaa itse hionnan.

Sama ajatus on käynyt mielessäni. En halua lamelliparkettia vaan oikeaa sauvaparkettia (asetettuna kalanruotokuvioon).

Olen etsinyt netistä asennusohjeita, mutta en ole löytänyt mitään, joten jos joku foorumilla tietää mistä löytää tietoa, olisin kiitollinen.

Luulen, että se on uskomattoman vaikeaa - en koskaan yrittäisi oikeaa kalanruotoparkettia.
Vain muutama aste väärin, ja sitten on pulassa....

Naapurini sai sellaisen asennettuna lattialleen. He asettivat puupalat eräänlaiseen kumimassaan, joka tarttuu aika nopeasti, joten virheille ei ole juurikaan tilaa.
Toisaalta siitä tuli melko kallista - luulen, että se maksoi yli 1000 kr/neliömetri, joten ehkä se on oikea porkkana yrittää itse. Mutta kaunista siitä tuli...ujujuj.

Jos joku on vielä kiinnostunut, voin nyt, pienen tutkimuksen jälkeen, suositella kirjallisuutta aiheesta. Kustantamo Liber julkaisee oppimateriaalisarjan, joka on tarkoitettu käytettäväksi ammattikoulutuksia suorittaville lukiolaisille, ja siellä on nimike "Bygg/Golvläggning, Gl6 Trä- och laminatgolv" joka antaa melko kattavat asennusohjeet massiivipuisille lattioille, laminaattilattioille ja myös kalanruotoparketille jne. Maksaa 167 pix. Sarjassa on myös nimikkeitä kosteista tiloista, matoista, laatoista, aluslattioista jne.

Totta kai se on mielenkiintoista. Heitä lisää tietoa tai onko kyseessä tämä kirja. Vähän kalliimpi kuin hinta, jonka mainitsit...

www.akademibokhandeln.se
GOLVLÄGGNING TRÄ OCH LAMINATGOLV
Kirjailija LIBERS BYGGPROGRAM
ISBN 9147011904
Kustantaja LIBER DISTRIBUTION
Kategoria [ Koulukirjat / Koulukirjat, tekniikka ]
Hinta 270.00 (255.00 alv 0%) noin 270.00
28.72 EUR

Se näyttää olevan sama kirja (tai oikeastaan ​​se on paksumpi vihko...), mutta jos menee kustantajan verkkosivuille, voit tilata kirjan sadan edullisemmin. Mene http://www.liber.se, sitten "handla online" ja "sök titel", selaa "bygg" ja valitse "hantverksyrken" oikealta. Sitten tulee esiin lista monista, mukavista, hyödyllisistä nimikkeistä.

/hasse

Minulla on paljon käteviä ystäviä (isä & poika), jotka laittoivat 'kunnollisen' parkettilattian. Se oli todella hieno, kun se oli valmis - mutta nyt, melkein kymmenen vuoden jälkeen, he ottavat ammattilaisen laittamaan lattian uudelleen. He katuivat lattian kovan työn - se on huomattavasti vaikeampaa kuin luulisi - on heidän johtopäätöksensä.

Saattaa olla jotain mietittävää. Ehkä talossa on muuta, mihin voi panostaa energiaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.