Olen asentamassa öljykyllästetystä havuvanerista valmistettuja tuulensuojia yläkaton aluslaudan alle laajennukseen. Olen kuitenkin vähän epävarma, kuinka minun pitäisi tehdä. Pitäisikö havuvanerin ulottua julkisivulaudan ulkopuolelle, jos mahdollisesti syntyy kondenssia ja se on liian sisällä, kondenssi tippuu seinään. Vanhan 80-luvun talon kohdalla se päättyy niiden lautojen sisäpuolelle, jotka on laitettu kattotuolien väliin. Sitten kysymys on, kuinka korkealle tuulilevy pitäisi ulottua. Päättyykö se viimeiseen vaakasuoraan säätimeen kattotuolin alla vai pitäisi sen mennä ihan tuulensuojan ylös? Jos näin, tarvitaan melkein yksi rima tuulensuojan alle, jotta tuulilevyn voi kiinnittää siihen. Kiltisti, onko kenelläkään kuvaa, kuinka olette tehneet tai vinkkejä, kirjoittakaa nopeasti!!

Lopetin levyni elämässäni ylimmällä säännöllä, en usko, että kondenssista on riskiä. Sitten asetin pystysuoran masoniittipalan kattokoukkujen väliin, yhdistin masoniittipalat 35x35 palalla, jonka kulmavinossin samaan kulmaan kuin kattokaltevuus. Vähän vaikea selittää, uskon, että traguiden.se-sivustolla on piirustus. Jälkikäteen ajatellen olisi ollut paljon helpompaa tehdä tuulensuojat valmiiksi ennen kuin naulasi raakapontin katolle.

Puutarhuri oli hyvä sivu katseltavaksi, olen luultavasti nähnyt sen aikaisemmin, mutta siitä on pitkä aika. Naulasin kattokulmaan sopivan riman tuulenohjaimen alle ennen asennusta, johon voin kiinnittää tuulensuojakankaan. Tämähän on käytännössä sama kuin mitä sinä teit "Nybyggarn". Kyllä olisi kannattanut laittaa tuulenohjaimet kuntoon ennen raakaponttia kuten sanottu. Mutta kun on tehnyt pari välikköä, se käy sitten aika nopeasti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.