3 313 lukukertaa ·
14 vastausta
3k lukukertaa
14 vastausta
Naulataanko puutappia?
Olemme tekemässä pientä korjausta sisustetussa kellarissa. Joissakin huoneissa on muovilistoja, jotka eivät ole kovin kauniita, ja yhdessä käytävässä listoja ei ole ollenkaan. Joten olemme ajatelleet asentaa uudet puulistat. Seinät ovat betonista, joten pohdin vähän, kuinka ne kiinnitetään. Tulppa+ruuvi on ehkä paras vaihtoehto, mutta mietin toista (ehkä täysin hullua) vaihtoehtoa. Poraa reikä, tulppaa puutulpalla ja sitten naulaa siihen. Valkoisten listojen ja valkoisten viimeistelynaulojen kanssa se olisi vähemmän näkyvää kuin ruuvien kanssa, ajattelin. Onko tämä mahdollista vai pelkkää ongelmaa? Homeen riski? Vaikeaa sovittaa tulppaa? Ei pysy kiinni kunnolla? Tai onko muita mahdollisia ongelmia?
Erityisiä pluggeja johon voi naulata? Linkki? Vai "tavallinen" spikplugg? Sillä versiolla ei voi valita itse naulaa, vaan se tulee mukana? En ole koskaan kokeillut sitä, mutta kun katsoo kuvia, näyttää siltä, että listojen poistaminen voi olla vaikeaa jälkeenpäin?R rävlyan sanoi:
Kuulostaa hyvältä. Ajattelin itse hieman pienempiä tulppia, jotta poraus ei kestäisi useita päiviä...J Jan271 sanoi:
En tiedä, miten se on, kun repii, mutta nopeasti tarttuvia liimoja on paljon. Katso lähin rakennusliike tai clas i sjön tai muu kauppa.M MatteBerg sanoi:
Olen tehnyt juuri näin, 10 mm pyörötappi kiinnitetty PL 600:lla reikään.. toimii loistavasti. Helpoin tapa on mitata listasta (takapuoli) mihin tulppa tulee. Poraan 2,5 mm poralla tietääkseni mihin laittaa viimeistelynaulan.M MatteBerg sanoi:Olemme tekemässä pientä fixausta sisustetussa kellarissa. Joissakin huoneissa on muovilistoja, jotka eivät ole kovin kauniita, ja yhdessä käytävässä ei ole listoja lainkaan. Joten olemme ajatelleet asentaa uudet puulistat. Seinät ovat betoniset, joten pohdin, miten ne kiinnitettäisiin. Tulppa+ruuvi taitaa olla se, mihin kallistumme, mutta mietin toista (ehkä aivan hullua) vaihtoehtoa. Poraa reikä, tulppaa puutapilla ja sitten naulataan siihen. Valkoisten listojen ja valkoisten viimeistelynaulojen kanssa se on vähemmän näkyvissä kuin ruuvin kanssa, ajattelin. Onko tämä mahdollista vai onko se vain paljon ongelmia? Homevaara? Vaikea sovittaa tulppaa? Ei pysy hyvin? Vai onko muita mahdollisia ongelmia?
Naulojen lyöminen koivutappeihin oli yleistä 50-luvulla. Naulat lyödään päätypuuhun, joten ei ole ongelma, että koivu on kovaa.
En ole koskaan tehnyt sitä itse, mutta olen usein nähnyt sitä tehtävän vanhemmissa taloissa.
En ole koskaan tehnyt sitä itse, mutta olen usein nähnyt sitä tehtävän vanhemmissa taloissa.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
https://www.elbutik.se/product.html/spikplugg-tcp-1-gul-100-st/fp
Olen käyttänyt näitä aiemmin, ja myös sellaisia, joista Stefan N julkaisi kuvan. Näiden etuna on, että voi käyttää naulaa eikä tarvitse tasoittaa, meidän asunnossamme käytin tavallisia spikiplugeja ja tasoitin kaikki reiät.
Olen käyttänyt näitä aiemmin, ja myös sellaisia, joista Stefan N julkaisi kuvan. Näiden etuna on, että voi käyttää naulaa eikä tarvitse tasoittaa, meidän asunnossamme käytin tavallisia spikiplugeja ja tasoitin kaikki reiät.
Viimeisessä vuokra-asunnossani kattolista oli naulattu dyckert-naulalla suoraan betoniin. Se pysyi kuin kallio. Uskon, että se oli 18ga, jolla se oli naulattu.M MatteBerg sanoi:Olemme tekemässä pientä korjausta viimeisteltyyn kellariin. Joissakin huoneissa on muovilistoja, jotka eivät ole kovin kauniita, ja eräässä käytävässä listat puuttuvat kokonaan. Joten olemme ajatelleet asentaa uudet puulistat. Seinät ovat betonia, joten pohdin hieman, miten ne kiinnitetään. Proppu+ruuvi on se, mihin kallistun eniten, mutta mietin toista (ehkä täysin hullua) vaihtoehtoa. Porata reikä, asentaa puutappi ja sitten naulata siihen. Valkoisten listojen ja valkoisten dyckert-naulojen avulla se olisi vähemmän näkyvissä kuin ruuvi, ajattelin. Onko tämä mahdollista vai vain pelkästään ongelmia? Homehtumisvaara? Vaikeaa sovittaa tappi? Pysyvätkö huonosti? Tai onko muita mahdollisia ongelmia?
Klikkaa tästä vastataksesi