13 909 lukukertaa ·
7 vastausta
14k lukukertaa
7 vastausta
Naulan pituus?
Onko se ulkoseinä vai sisäseinä?
Onko sinulla lattialämmitys?
Sisäseinään riittää hyvin 90mm, itse poraan 30mm betonin sisään ollakseni varma, etten osu lattialämmitykseen. Sitten se riippuu siitä, kuinka paksu betoni on ja muutamasta muusta tekijästä...
Onko sinulla lattialämmitys?
Sisäseinään riittää hyvin 90mm, itse poraan 30mm betonin sisään ollakseni varma, etten osu lattialämmitykseen. Sitten se riippuu siitä, kuinka paksu betoni on ja muutamasta muusta tekijästä...
Miksi käytätte kiilapultteja?? M8 Expander käytän aina ulkoseinien runkoihin, myös väliseiniin. Jos seuraa piirustuksia, ei pitäisi koskaan osua mihinkään lattialämmitysputkeen
Miksi? Koska on kätevää vain porata reikä ja lyödä pluggen sisään, niin se on valmis, ajansäästöä.monsterbyggare sanoi:
Hinnasta en tiedä, mutta arvelen, että spikplugg on halvempi kuin expander.
Uudessa talossa ei normaalisti pitäisi olla lattialämmitystä seinien alla, mutta se voi silti tapahtua (joku voi olla mitannut väärin). Lisäksi jossain kulkee syöttö ja paluu, ja ne voivat hyvin olla siellä, missä poraa.
Vinkkini on, että älä koskaan poraa syvemmälle kuin 3 cm sisäseinän asennuksessa. Ulkoseinä on toinen asia, siellä voi uskaltaa porata hieman enemmän.
Expanderilla porataan myös vain reikä (sekä puuhun että betoniin) ja lyödään sitten expanderi sisään, laitetaan iso nelikulmainen prikka, jotta mutteri ei uppoa aineeseen. Se on kestävämpää kuin naulatulppa oman kokemukseni mukaan, mutta se on vain minun mielipiteeni...
Klikkaa tästä vastataksesi